Dré,
Ik moet idd vacuum van de 4 kanalen samenvoegen, zo krijg je een beter MAP signaal.
De verdamper regelt een constante overdruk van ik geloof 0.95 bar boven MAP. De hoeveelheid gas wordt gedoseerd door die 2 stappenmotors. Eentje regelt stationair en deellast, een tweede komt er bij voor vollast bereik. Omdat je gasklep positie meet, kan je ook vollast verreiking e.d toepassen.
Het systeem werkt idd het mooist met 1 gasklep aan het begin van een wat langer inlaattraject. Daarom zat ik er eerst aan te denken er bijvoorbeeld een motronic inlaatspruitstuk op te zetten. Maar ik wilde toch ook op benzine kunnen blijven rijden. Alle leidingen zo kort mogelijk houden en dan moet het goed gaan. Als het niet werkt dan kan ik het later altijd nog ombouwen.
Inbouwen doe ik zelf, uiteindelijk afstellen en ECU programeren enzo wordt gedaan door een specialist. Een van de weinige in NL die ervaring heeft met gasinjectie op oldtimers en bovendien een Alfa liefhebber. Weet wat ie doet maar heeft geen zin (meer) in meer van dit soort one off projectjes waar veel tijd in gaat zitten en weinig mee te verdienen valt dus ik noem z'n naam maar niet.
EDIT 06-Okt-2009: Inmiddels heeft de specialist zelf ook een Bertone gekocht en na inbouw in z'n eigen auto dit systeem verder ontwikkeld. Voor de geinteresseerden: De set is nu beschikbaar bij Luccio Engineering (
www.luccio.nl)
Ik zoek zo'n soort gasklep sensor, vlgs mij is dat direct pas te maken op uiteinde van gasklep as. Maar heb alleen een plaatje en geen merk/type nr:
Die sensor op de 75s, is dat niet gewoon en schakelaar die alleenmaar 'gas los' detecteert voor fuel cut off? Of echt een 0-5V potmeter?
Hmm, misschien toch maar een frame lassen voor de tank? Ik heb gister eens gemeten maar boven de achteras is wel heel weinig plek voor een tank, is maar iets van 25 cm hoog. Volgens mij krapper dan bij een Berlina. Hoeveel liter kan je daar kwijt Rik?