WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: De mat-oranje "TS blok nu met deadline 04/04/2009&q

do jan 15, 2009 16:10

Ik heb nog wel een argument waarom je de afstand tussen kleppen en zuigers zou moeten meten met een stukje klei. Je hebt nu in BDP gemeten, maar wie zegt dat de afstand tussen je klep en je zuiger daar wel het kleinste is? Het kan maar zo zijn dat je zuiger op 1mm van BDP staat en je klep 2mm of 3 mm verder open is dan in BDP. Bij opbouwen even droog meten met een oude koppakking er tussen lijkt me toch echt aan te raden.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "TS blok nu met deadline 04/04/2009&q

vr jan 16, 2009 09:22

Daarom wordt alles straks eerst op tijd gezet en eerst gemeten, voor ik verder ga (misschien kop nog vlakken naar max.) Want idd is klep-zuigerbodemspeling,volgens de deskundigen, niet het kleinst in BDP.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "TS blok nu met deadline 04/04/2009&q

di feb 03, 2009 21:32

Vliegwiel, krukas ect was al snel terug, Meetjesland had blijkbaar balanceerapparaat enkele jaren geleden reeds verkocht.
Dus nu maar nieuw adresje gezocht en terecht gekomen bij Bol Tuning is wel BMW man maar nette prijs (denk ik € 185.- ex) moest elders al over de 200 en zelfs 1 over de 300.- ex betalen. Hij vertelde dat hij het ook uit besteedde misschien kom ik er nog wel achter naar wie, leuk om te weten voor de volgende en iedereen hier. Is hopenlijk volgende week maandag terug.
Afbeelding
ter vergelijking
Afbeelding
Ondertussen tijdens het wachten op de kop (klepstellen) en krukas/vliegwiel/poulie/drukgroep (balanceren) maar begonnen aan de inlaat, die nog verbouwd moest worden omdat de gasklep aan de verkeerde kant zou komen dwz richting schutbord.
Nu was het plan een geheel nieuwe te bouwen van een alu buis met een flens 4 buizen en alle aansluitingen, maar het leek me beter de originele te gebruiken ivm de vorm en volume, eens goed bekeken en er de zaag in gezet en beginnen passen, meten en lijmen, met dit als voorlopig resultaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu nog even achterzijde dichtmaken schuren en spuiten en eerst maar eens kijken of het zo werkt.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6973
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: De mat-oranje "TS blok nu met deadline 04/04/2009&q

di feb 03, 2009 22:06

Dat is een erg nette oplossing zo te zien. 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

RE: De mat-oranje "TS blok nu met deadline 04/04/2009&q

wo feb 04, 2009 18:21

Martin bij mij zijn krukas vliegwiel en drukgroep gedaan bij Westec in Goes.
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1308
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: De mat-oranje "TS blok nu met deadline 04/04/2009&q

wo feb 04, 2009 20:32

Afbeelding
Ik vind deze wel redelijk spannend :shock:
Vooral de gatenkaas in het hart. Tussen de gaten door moet je nog het koppel overbrengen van koppeling richting krukas.

Verder nog een note op massatraagheid zeggen kilogrammen weinig.
Ter leeringenvermaak: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/Hbase/tdisc.html
Dus resume: Massa weghalen aan de buitenzijde is qua massatraagheid het slimste, sterkte is een ander verhaal!
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "TS blok nu met deadline 04/04/2009&q

wo feb 04, 2009 20:32

Daar had ik naar gebeld voor 4 nieuw klepgeleiders, zou ongeveer 350 euro kosten want klepzittingen zouden opnieuw moeten worden ingefreesd ect 350 euro :shock: nu bij v/d Peil voor een tientje of 6 inclusief inslijpen en geleiders. Wilde me ook liever een compleet gereviseerde kop verkopen had ie ook nog liggen, voor € 650.-. Dus die heb ik niet eens meer gebeld, misschien besteed Bol het wel uit aan hun. :?:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: De mat-oranje "TS blok nu met deadline 04/04/20

wo feb 04, 2009 20:52

Ik vind deze wel redelijk spannend :shock:
Vooral de gatenkaas in het hart. Tussen de gaten door moet je nog het koppel overbrengen van koppeling richting krukas.
Vliegwiel is gedaan scheepsmachine werker naar voorbeeld van Alfaholics, alleen zijn de gaten wel wat groter, heb expres aan balanceerder zn mening gevraagd en ziet er geen probleem in.
Koppelingsplaat zal ook zwakkere schakel zijn dan vliegwiel nu is.
Afbeelding
Deze is wel aan de binnenzijde dan weer verder afgedraaid wat hij bij de mijne dan weer wilde ivm sterkte.

Ter vergelijk de Alu versie
Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1308
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: De mat-oranje "TS blok nu met deadline 04/04/20

wo feb 04, 2009 21:17

Het venijn zit hem in het detail!
Juist door de grotere gaten is de krachtlijn naar de bout bijna onderbroken. Zie de verschillen...
Afbeelding Afbeelding
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "TS blok nu met deadline 04/04/2009&q

vr feb 06, 2009 10:28

Vanmorgen wat losse alu delen weg gebracht om te parelstralen, krijg ze vanmiddag al terug. Ben benieuwd naar het resultaat.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: De mat-oranje "TS blok nu met deadline 04/04/2009&q

vr feb 06, 2009 17:44

Inlaatspruitstuk ziet er goed uit :wink:

Ik wilde er niet aan beginnen ivm dat lijmen, en de turbodruk.

maar zal zo best werken.

leuk. :lol:

Gebruikersavatar
GiuliaReis
Full Member
Full Member
Berichten: 488
Lid geworden op: do sep 14, 2006 20:32
Locatie: Oirschot

Re: RE: De mat-oranje "TS blok nu met deadline 04/04/20

vr feb 06, 2009 22:19

Het venijn zit hem in het detail!
Juist door de grotere gaten is de krachtlijn naar de bout bijna onderbroken. Zie de verschillen...
Wat je hiermee bedoeld is dat door de grotere diameter (van het opgeboorde gat) meer centrifugale kracht krijgt en dus een zwakkere verbinding?
Thoughts of an idle mind

Andretti Molletti

RE: De mat-oranje "TS blok nu met deadline 04/04/2009&q

za feb 07, 2009 11:19

Mau bedoeld dat het "vlees" langs de rode lijn te dun aan het worden is. De krachten langs de rode lijn zijn de over te brengen krachten. Je ziet verschil in deikte van materiaal langs de rode lijn. Hoe dunner de lijn, hoe kleiner de over te brengen krachten.
Daarnaast komt het er op neer dat hoe verder van het midden vandaan hoe meer winst als je eenzelfde hoeveelheid gewicht weghaald. Het wegfrezen van de rand levert in verhouding vele malen meer winst op dan de gaten, zelfs al zou het "gewicht van de gaten" :lol: even groot zijn als dat van het freeswerk.

Gewicht weghalen geeft alleen voordeel in drive-ability, geen vermogenswinst.
Stel dat je een overbrengingsverhouding van 1:10 hebt in de eerste versnelling, dan komt het er domweg op neer dat als je 5 kg van je vliegwiel afhaalt dat accelereert als zijnde een 10x5kg=50kg lichtere auto 8)

dus... :wink:

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "TS blok deadline dood" nu opbou

di mar 31, 2009 15:44

Zo lekker begonnen met opbouwen, alle delen zijn gestraald klepdeksel en wat poulies gespoten.
Krukas terug gemonteerd met nieuwe krukaslagers, drijfstanglagers en axiaallagers.

Afbeelding

Afbeelding

Maar dan het experiment met de drijfstangen van een 2.0 Nord, het resultaat.

Afbeelding

Ik ga gewoon door met opbouwen, dan met oude koppakking eerst eens tornen en meten of er niks raakt en wat mn klep-zuigerspeling wordt, maar ik vrees dat ik beetje ruimte te kort zal hebben. Compressie zal "my Precious" wel hebben.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: De mat-oranje, TS blok "deadline dood" nu opbo

di mar 31, 2009 18:50

heftig!



Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Terug naar “Projecten”