Bedankt voor de reacties!
@Ravado: De olie zweet langs de pulleyas die uit de kop komt, dus achter de distributieriem"bak". Het viel me op dat het tikkende geluid ineens heviger was als vroeger, kan ook psychologisch zijn

. Daarom bracht ik het in verband met de nokkenas. Het lijkt evengoed wel meer van het midden van het blok te komen.
@Koen: Ik heb me nog niet zo in het geluid verdiept, maar het lijkt meer van het midden van het blok te komen.
@KAS: Ik dacht dat het niet zo veel kwaad kon zolang er maar geen olie op de distributieriem komt (dit is niet het geval nl.). Vraag me alleen af of zon keerring snel slechter wordt. Als het bij zweten blijft (zonder meer bijgeluiden

valt het misschien wel mee? En ja ik bedoelde 1 januari, hoewel de vorige APK ook enigszins aan de late kant was hehe.
@Remco S: De distributieriemen zijn recent vervangen, toen was er nog niet echt iets te zien. Maar had jij hetzelfde probleem of was het een andere lekkage (karter etc.)? Anders ga ik dat spulletje ook maar eens proberen, rijd toch ook al enige tijd rond met "Stop Leak" in mijn koelsysteem, en dat houdt ook nog steeds. Dit aangezien ik dus nog maar een half jaar ermee wil rijden en een nieuwe radiator onzin is dan.