Mijn eerste reacte is Zandvoort, einde rechte stuk voor de tarzanbocht.Ook geen circuit?
De locatie is eigenlijk wel behoorlijk herkenbaar....
edit: maar dit ongeluk is mij onbekend dan
Mijn eerste reacte is Zandvoort, einde rechte stuk voor de tarzanbocht.Ook geen circuit?
De locatie is eigenlijk wel behoorlijk herkenbaar....
Nope, niet Zandvoort... maar de (aanloop naar) de bocht is wel behoorlijk vergelijkbaar...Mijn eerste reacte is Zandvoort, einde rechte stuk voor de tarzanbocht.Ook geen circuit?
De locatie is eigenlijk wel behoorlijk herkenbaar....
edit: maar dit ongeluk is mij onbekend dan
Het papier...achtergrond zwart graniet? analoge foto? :-)
Wie: Thomas SpychigerHehehehe! Gecorrigeerd!Oh, ennuh "schokbreker"??? is zeker een term uit non plasticbumper tijdperk
Maar eens luguber doen?
GEEN Alfa...
Echt luguber want dit is gegarandeerd de laatste foto van deze coureur in leven... een fractie van een seconde later was ie onthoofd door de klap...
(Je ziet het linker spatbord al verbuigen door de impact...)
Wie
Waar
Wanneer
Welke Race
Welke wagen (merk, model, chassisnummer)
edit: ik zet mijn opgave wel even in de ijskast.Bravo!
Nu mag jij!
Den Taas met het bekertje... want hij won natuurlijk!Ok, zoals beloofd: een hele makkelijke, en een iets minder makkelijke
Bij de eerste foto gaat het alleen maar om of iemand de hele auto te voorschijn kan toveren. Eitje!
De tweede: merk en type auto, jaartal, welke race en wie is de man achter het stuur?
nr. 1
Alfa Romeo Renault 4 1962
nr. 2
Alfa Romeo 12C-36 4,1 liter, 1936, Vanderbilt Cup / Roosevelt Raceway NY, Den Taas! (Tazio Nuvolari)
Ingezet door SCUDERIA FERRARI!
GRMBL! Ben al zo slecht in rallies... kwam niet HEEL veel verder dan een TI Super Quadrifoglio, Jolly Club en ws de Adamich...edit: ik zet mijn opgave wel even in de ijskast.
Zaag schrijft: Ik heb hem er even uitgehaald:edit: ik zet mijn opgave wel even in de ijskast.Bravo!
Nu mag jij!
Er zijn zelfs bewegende beelden bewaard gebleven van Den Taas in deze race !En hoe fascinerend ook, beide foto's (van auto en ultieme autoheld Tazio ) alsmede de enige echte 12c36 ( van inderdaad het scuderia ferrari ) waren dit jaar te bezichtigen op Retromobile.
Het motorblok was de eertse 12 cilinder ontworpen door Gioacchino Colombo. In totaal zijn er slechts 4 van gebouwd. Gioacchino Colombo heeft later aan de basis gestaan van de 12-cilinder Ferrari motoren.
Zo ongebreideld is die kennis niet hoor!Zo zie je maar Zaagauto, dat sommige ( niet al te actieve forummers ) echt wel historisch besef hebben.
Daarom, ga vooral door en blijf ons verblijden met je ongebreidelde kennis.