Hey Mark, ik heb de standaard turboset compleet nog liggen.persoonlijk zou ik gewoon goeie kwaliteit remblokken (geen EBC ) erin zetten en in combinatie
met gegroefde schijven en klaar gassen maar
mvg mark
mmm, en ik nog maar zoeken voor leuke klauwen voor jeImpreza turbo remt trouwens waardeloos...met de standaard remmen kun je nou eenmaal niet te gek doen met de meeste auto's. andere blokken scheelt al heel veel.
Zelf zou ik ook zeker andere remmen willen hebben met een sterkere motor, meestal pas ik eerder de remmen aan als de motor. Ik wil namelijk graag hard kunnen remmen en dan ook vaak achter elkaar, niet 1 keer van 200 naar 0 en vervolgens een kwartier moeten wachten tot ze afgekoeld zijn.
En een snellere motor betekent dat je weer sneller op je volgende rempunt aankomt en de remmen dus minder tijd hebben om af te koelen.
Met een 105 heb ik geen ervaring maar met de 75's e.d. vind ik geventileerde schijven echt wel een must. En dan wel goede schijven en goede blokken, niet de Brezan-meuk die je ook kunt krijgen.
Beste heren,thanxs voor de positieve reakties.
De blokken zijn altijd de crux en niet de schijven.( mits er een goeie kwaliteit gebruikt wordt)
Nadat de schijven hun warmte hebben afgegeven,moeten de de blokken de capaciteit hebbenom de warmte te kunnen verwerken., Want deze kunnen alleen hun warmte kwijt aan de klauwen en de olie.
Zo kan je ook heel goed de balans in je remdruk veranderen met het voordeel dat je een betere remdruk krijgt over alle 4 wielen,
en daar gaat het om remdruk per 2cm. ( is overigens een leuk rekensommetje)
Vaak is het probleem met grote schijven en een te grote remdruk op de (voor) wielen dat het eea. blokkeert
Geventileerde schijven ( en de bijbehorende klauwen)van een 75 werken met dezelfde remblokgrootte en remdruk als de 105 serie 2 liter klauwen
Vertel mij maar wat het voordeel is in deze.
Sieger kijk ff naar de vorige postals je persee anders wilt, kan je ook klauwen van een 944 monteren...
F=pxA bedoel je.....Impreza turbo remt trouwens waardeloos...met de standaard remmen kun je nou eenmaal niet te gek doen met de meeste auto's. andere blokken scheelt al heel veel.
Zelf zou ik ook zeker andere remmen willen hebben met een sterkere motor, meestal pas ik eerder de remmen aan als de motor. Ik wil namelijk graag hard kunnen remmen en dan ook vaak achter elkaar, niet 1 keer van 200 naar 0 en vervolgens een kwartier moeten wachten tot ze afgekoeld zijn.
En een snellere motor betekent dat je weer sneller op je volgende rempunt aankomt en de remmen dus minder tijd hebben om af te koelen.
Met een 105 heb ik geen ervaring maar met de 75's e.d. vind ik geventileerde schijven echt wel een must. En dan wel goede schijven en goede blokken, niet de Brezan-meuk die je ook kunt krijgen.
Beste heren,thanxs voor de positieve reakties.
De blokken zijn altijd de crux en niet de schijven.( mits er een goeie kwaliteit gebruikt wordt)
Nadat de schijven hun warmte hebben afgegeven,moeten de de blokken de capaciteit hebbenom de warmte te kunnen verwerken., Want deze kunnen alleen hun warmte kwijt aan de klauwen en de olie.
Zo kan je ook heel goed de balans in je remdruk veranderen met het voordeel dat je een betere remdruk krijgt over alle 4 wielen,
en daar gaat het om remdruk per 2cm. ( is overigens een leuk rekensommetje)
Vaak is het probleem met grote schijven en een te grote remdruk op de (voor) wielen dat het eea. blokkeert
Geventileerde schijven ( en de bijbehorende klauwen)van een 75 werken met dezelfde remblokgrootte en remdruk als de 105 serie 2 liter klauwen
Vertel mij maar wat het voordeel is in deze.
Die zitten er al op, wilde alleen maar duidelijk maken dat geventileerd op een 105 echt niet nodig is.Giulia corse; Op jouw oranje giulia de alu brembo's gebruiken.
Kun je grotere blokken gebruiken, dus meer vertraging, en het onafgeveerde gewicht neemt af.
plus het is plug and play op de 1600 fusees
Ben toch écht blij met geventileerd op de Berlina. Weegt met LPG ook gewoon 1100kg en dan met vakantiebepakking Stelvio af, of met 2 man over de Nordschleife, dan is geventileerd geen overbodige luxe.Die zitten er al op, wilde alleen maar duidelijk maken dat geventileerd op een 105 echt niet nodig is.