Waarschijnlijk is dat al vaker langsgekomen, maar met de zoekfunctie kan ik het niet vinden, aangezien je niet alleen in titels kunt zoeken.
Als iemand hier beter in is, hoor ik het graag, dan ga ik gewoon verder in een ander draadje.
Maar mijn vraag is simpel :
Welke olie is het beste voor deze motor?
In de boekjes wordt o.a. Agip SINT2000 10W40 voorgeschreven, naast een aantal andere 10W40's.
Sam van Lingen zweert echter bij Shell Helix Ultra 10W60 Racing.
Dus dat zit ook al jaren in mijn motor met succes overigens. Die SINT2000 moest ik regelmatig bijvullen, want dat 'verdween' gewoon een beetje. Met de 10W60 Racing is dit verbruik bijna helemaal weg.
Dat vind ik duidelijk een pluspunt.
Nadeel van die olie is dat het niet is voorgeschreven in het boekje (waarom?), dat het niet bij de pomp verkrijgbaar is en dat het aan de dikke kant is. het heet niet voor niets 'Racing' natuurlijk en nu rij ik wel lekker door met mijn SZ, maar ik rij zelden harder dan 200km/u en echt maximaal Gummen op een circuit doe ik niet meer omdat ik dat zonde vind.
Een SZ wordt wel aardig warm onder de kap overigens omdat het behoorlijk dicht zit allemaal.
Ik zou de Shell Helix Ultra 5W40 (die for Ferrari olie) handig vinden, want die hebben ze bij elke Shell-pomp. Alleen is die misschien ook weer niet ideaal.
Wie helpt om dit 'probleem' uit de wereld te helpen? Wie heeft welke ervaringen met welke olie? En welke gebruiken jullie nu?