Gebruikersavatar
Super72
Member
Member
Berichten: 147
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:00

Re: RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

wo mar 04, 2009 16:25

Ik zag al Pagid blauw voorbij komen... is dat geschikt voor straatgebruik?
Ja hoor, uitstekend geschikt zelfs. Heb ze zelf onder mijn 156 gehad en dat beviel prima. Stuk beter dan de Brembo-sportblokken die ik er daarna - bij wijze van experiment - onder had. Ik heb nu overigens Pagid 'oranje' gemonteerd. Is eigenlijk een soort semi-race-remblok (daar waar 'blauw' juist voor straatgebruik bedoeld is) en zou je in theorie dus wat nauwkeuriger op temperatuur moeten remmen, maar in de praktijk blijkt dat reuze mee te vallen. Ook 'koud' happen de oranje Pagids perfect, beter zelfs dan de 'blauwe'. En dat vind ik erg prettig. Want laten we eerlijk zijn, hoe vaak ben je nu in de gelegenheid om - voortsukkelend in de dagelijkse woon/werk-routine - remblokken eerst eens lekker warm te stoken? Eigenlijk nooit. Die dingen moeten het gewoon meteen doen, klaar-uit. En dan blijkt dat Pagid 'oranje' toch wel bijzonder bij de les is.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

wo mar 04, 2009 17:30

gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Furrikain
Full Member
Full Member
Berichten: 427
Lid geworden op: za jan 21, 2006 03:17
Locatie: Roosdaal (BE)

RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

wo mar 04, 2009 17:45

DOT 5.1? Pagid Blue? Staalomvlochten remslangen? Dat is exact waarom je dit soort vragen niet aan compleet vehiculair wereldvreemde alfagekken moet stellen (mijzelf incluus hoor, ik heb ook het obligate schapje gevuld met voor normaal straatgebruik compleet overbodige onderdeeltjes)! :lol:

Dat gezegd zijnde en er even van uitgaand dat Zaag niet van plan is de ongekroonde 2 Schielijk 2 Furieus underground streetracing koning van het lokale industriepark te worden, lijkt een fatsoenlijk ontlucht remsysteem met DOT4 en een setje Pagid Red/Ferodo DS2500/Roesch mij ruimschoots voldoende op een gewone straatauto. Minder centen, remvloeistofwissels, opgevreten remschijven, wolken remstof en toch goeie remmen.

Dus zoals je al zei, eerst maar eens de kont zo hoog mogelijk de lucht in (als je op het punt komt dat het eng wordt, toch nog 50cm hoger) en ontluchten onder druk. Kost helemaal niks en upgraden kan altijd nog.

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

wo mar 04, 2009 18:02

Je zou de wagen nog 1 maal goed moeten ontluchten Zaagmans.
Er is achter een andere klauw en schijf gemonteerd.
heb het circuit een paar keer ontlucht tot het goed doenbaar is,de laatste luchtbellen moet je er nog uithalen.
Het werkt naar mijn ervaring beter als er een paar ritten tussen zitten,om die laatste luchtbellen te ontluchten.
Verder zou ik vooraan gewoon standaard verse blokken monteren,die er nu voorop zitten zijn te oud.
Mijn TS met standaard(degelijke kwaliteit remmerij) onderdelen remt vies hard,ook na herhaaldelijke keren.(uiteraard geen echte racetoestanden)

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

wo mar 04, 2009 18:12

PLOEF!
Laatst gewijzigd door Rudolph op do sep 16, 2010 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

wo mar 04, 2009 19:11

Grinnnnnnnnnnnnn

OK! Zaag nu is helemaal het spoor bijster... hehehehe!

Eerst maar eens de boel goed gangbaar en schoon maken, blokjes wisselen en ontluchten... baal wel van dat het kont in de lucht moeten gooien... heb er niet echt de juiste spullen voor om ZO hoog te komen....

@ Jef:
Heb jij ook iets gemerkt aan de koppeling of een analyse op basis van wat ik omschreef?

@ Rudolph:
Als ik me niet vergis was dat artikel in AV van de hand van Rob van Ginneken? Heb jij hem ergens in de verzameling verhuisdozen, niet bananendozen?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

wo mar 04, 2009 19:39

... baal wel van dat het kont in de lucht moeten gooien... heb er niet echt de juiste spullen voor om ZO hoog te komen....
Ik zie zo snel wat mogelijkheden:
- koop zo'n mooie lift van sprint 88 of,
- leen mijn 'befaamde' kooiaapjes of,
- ......(wie vult dit aan?)

Overigens de reden, dat het zo hoog moet (zag de vraag nog niet beantwoord) is, dat anders de ontluchtingnippels niet in het hoogste punt van de remcilinders steken.
(tien stokslage, voor degene, die dit ooit ontworpen heeft :twisted: )

Wat betreft de koppeling: ik zet in op jouw diagnose! :thumbs:
Pedaal, wat niet vanzelf opkomt betekent lucht in het systeem!
Niet opkomen van de koppeling zelf, kan heel goed een verstopte slang zijn! (Been there, done that.) :wink:

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

wo mar 04, 2009 20:15

Eerst maar eens de boel goed gangbaar en schoon maken, blokjes wisselen en ontluchten... baal wel van dat het kont in de lucht moeten gooien... heb er niet echt de juiste spullen voor om ZO hoog te komen....


Krik, as-steunen en even bij een oprit gaan staan, drempeltje van de garage etc (voorwielen buiten en kont binnen). En eventueel nog de lucht uit de voorbanden :lol:
En zoals al gemeld even enkele dagen rijden en herhalen levert meestal wel het goede resultaat. Verse DOT 4 en deze om de twee jaar verversen.

Als je voor andere blokken en schijven gaat: zou ik meteen voor bmw E21 blokken gaan, net even wat meer frictie materiaal. Alle voorgestelde blokken zijn ook voor de E21 te krijgen.
Verder omvlochten slangen en spatschilden verkleinen/minimaliseren.
Ben zelf zeer groot fan van de pagids, maar vindt ze prijstechnisch te voor mijn daily driver (deze heeft DS2500).
De dot 5.1 en pagids is voor mijn N'ring ts en de 5.1 vervang ik twee maal per seizoen.

Zaag welkom in de wereld van strak sturende en rijdende transaxles 8)
105'jes zijn leuk qua uiterlijk, echter op techniek wint de transaxle :twisted:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Andretti Molletti

RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

wo mar 04, 2009 21:29

dot 5.1 is niet geschikt voor de koppelingscilinder....vandaar dat i stuk is misschien ;)

enne... je kan je kont op de oprijwagen komen zetten hier, ik heb druk en ontluchtapparatuur....

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

Re: RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

wo mar 04, 2009 21:41

Grinnnnnnnnnnnnn

OK! Zaag nu is helemaal het spoor bijster... hehehehe!

Eerst maar eens de boel goed gangbaar en schoon maken, blokjes wisselen en ontluchten... baal wel van dat het kont in de lucht moeten gooien... heb er niet echt de juiste spullen voor om ZO hoog te komen....

@ Jef:
Heb jij ook iets gemerkt aan de koppeling of een analyse op basis van wat ik omschreef?

@ Rudolph:
Als ik me niet vergis was dat artikel in AV van de hand van Rob van Ginneken? Heb jij hem ergens in de verzameling verhuisdozen, niet bananendozen?
Koppeling heeft zijn beste tijd gehad vermoed,afstellen is er met een hydrolisch circuit niet bij.

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

do mar 05, 2009 15:54

Feelsteert met de nieuwe plastic aanwinst,Zaag!Mooie kleur,leuke auto.Ik heb sinds kort ook weer een 75TS in de garage staan(rijden is weer een ander verhaal) :wink: Remt wel beter dan de jouwe.

Toch kan een 75 heel goed remmen hoor,mijn laatste 75 v6 had goed gangbare originele Brembo klauwen,Ferodo DS 2500,rvs Goodridge remslangen en verse Dot 4 in het systeem en goeie schijven en dat remde bijzonder goed!

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

do mar 05, 2009 21:23

Afbeelding

:lol:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2231
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

do mar 05, 2009 21:25

:jumping:

Dit kan geen toeval zijn!!
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

do mar 05, 2009 21:26

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :jumping:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

vr mar 06, 2009 17:36

fatsoenlijk ontlucht remsysteem met DOT4 en een setje Pagid Red/Ferodo DS2500/Roesch mij ruimschoots voldoende op een gewone straatauto.
prima dot 4 kan ik mij in vinden. Maar moet het allemaal standaard waarom dan geen standaard blokken erin? Wel het geld uitgeven aan Pagid maar niet die paar tientjes extra voor de goede remleidingen snap ik niet helemaal . Het aantaltopics over slecht functionerende remmen door van binnen opzwellende remleidingen op de diverse internationale forums is denk ik niet meer te tellen. BIj een oude auto waarvan herkomst en leeftijd van de flexibele leidingen (mn rem, maar ook brandstof en koelvloeistof vind ik) onbekend is zou ik vervangen. Dan kom je aan x-uren al dan niet dhz voor het werk en ontluchten, x euri materiaal voor nieuwe slangen, doe er dan een paar tientjes bij voor een toch wat lekkerder gevoel in het pedaal... Just my 2 cents. Maar ja die worden steeds vaker niet dan wel gewaardeerd, uit verband gehaald (en als je daarop aanspeekt kan er ook geen sorry meer vanaf, dank u! maar word over die kritiek gewoon heen gel-u-l-d...) bla bla de bla de bla etc etc...

toch graag gedaan..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Het Forum Café”