Hallo ik heb een GTV met 75 turbo motor, dumpvalve en mechanische drukmeter. Mij valt op dat ik bij constante snelheid (ook 120 of 140) met een lichte onderdruk rijd. De turbo druk wordt vooral bepaald door hoever het gaspedaal is ingetrapt en loopt door een andere chip tot 1,2-1,3 bar op bij plankgas. Ik sprak Roy "selespeed" afgelopen zondag bij de Limburg rit en hij vertelde dat zijn turbo bij constante snelheid een paar tiende bar overdruk geeft. Mijn turbodruk meter is op de vacuum aansluiting bij de benzinedrukregelaar achter de interkoeler aangesloten en kan daardoor mogelijk een lagere druk aangeven. De dumpvalve is dubbel, waardoor deze ook op dezelfde plek bij de benzinedruk regelaar is aangesloten en bij stationair lopen (onderdruk) de dumpvalve sluit. Is dit gedrag normaal of moet ik me zorgen maken? Qua benzine verbruik is het in ieder geval niet optimaal, omdat je in feite met een lagere compressie rondrijd zonder de turbo voordelen.
Peter