Gebruikersavatar
Peterke
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 19:18
Locatie: Roermond

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr apr 03, 2009 11:13

Als je nu bij Auto Drome je Alfa in de garage hebt staan voor onderhoud en de boel is afgesloten,hoe dan verder?
Kan je die er weg halen of moet je wachten tot ze er uit zijn met de curator?
Ik heb gehoord dat je dan moet wachten en dat het weleens een redelijk lange tijd kan gaan duren.
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Gebruikersavatar
Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 609
Lid geworden op: di jul 18, 2006 20:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer: Website

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr apr 03, 2009 11:36

Als je nu bij Auto Drome je Alfa in de garage hebt staan voor onderhoud en de boel is afgesloten,hoe dan verder?
Kan je die er weg halen of moet je wachten tot ze er uit zijn met de curator?
Ik heb gehoord dat je dan moet wachten en dat het weleens een redelijk lange tijd kan gaan duren.
Gisteren hoorde ik iemand van de FNV op de radio waaraan zij dezelfde vraag stelden. Bij de vestiging waar hij was geweest, waren alle reparatie werkzaamheden netjes afgerond en de klantenauto's buitengezet.
Hij kon niet bevestigen of dat bij alle vestigingen was.
De rekensom van 40 man per vestiging gaat in zoverre op dat zij meerdere merken voerden. Als je bijvoorbeeld 4 merken per vestiging hebt, wordt dat 10 per merk.

Gebruikersavatar
Snooker
Full Member
Full Member
Berichten: 263
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:08
Locatie: Utrecht
Contacteer: ICQ

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr apr 03, 2009 11:41

Als je nu bij Auto Drome je Alfa in de garage hebt staan voor onderhoud en de boel is afgesloten,hoe dan verder?
Kan je die er weg halen of moet je wachten tot ze er uit zijn met de curator?
Ik heb gehoord dat je dan moet wachten en dat het weleens een redelijk lange tijd kan gaan duren.
Volgens de ANWB (zie pdf' je op die pagina) moet de curator je caravan aan je meegeven nadat je hebt aangetoond dat ie van jou is, en de reeds gedane reparaties aan hem betaald hebt. Ik neem aan dat dat ook voor auto's geldt.

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr apr 03, 2009 11:50

On topic: iemand nog een failliete dealer gespot?
Nog niet failliet-alert

Op dezelfde website van curatoren.net: Faillissement "Kroymans"

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr apr 03, 2009 13:35

Heb je nog wat gehoord over de levering?
Ja, levertijd 2-3 maanden (waar inmiddels zeg maar 1 maand al van voorbij is), hetzelfde als op moment van bestelling. Bestelling is door de fabriek bevestigd. Lijkt goed te komen :roll:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr apr 03, 2009 13:39

Ik vraag me dan af wie precies het karretje gaat importeren...

Is er eigenlijk iets bekend over de (Alfa) opvolging van kroymans?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr apr 03, 2009 13:50

Loopt dat niet via de Duitse importeur?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr apr 03, 2009 13:59

Ik vraag me dan af wie precies het karretje gaat importeren...
levering aan dealer via duitse importeur, dus ik denk.....dat de dealer de import etc regelt.. Zal het hem bij gelegenheid even vragen, ik snap nu ook zijn reactie toen ik bij de onderhandelingen losliet zelf ook nog even over de grens gekeken te hebben. (zijn geluk dat daar toen geen Q4`s in goede kleur en uitvoering stonden..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr apr 03, 2009 16:57

Gaat dat goed met garantie dan?
Ik weet wel dat een evt coulance regeling voor een importauto niet mogelijk is met alfa romeo nederland, maar dit geld in dit geval voor de 2e eigenaar.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
bertone 156
Newbie
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do mar 31, 2005 13:39
Locatie: rozenburg ZH

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr apr 03, 2009 21:24

Volgens het doorgaans betrouwbare www.italiaspeed.com was FIAT in maart het best verkochte merk op de Duitse markt.
In maart werden 1172 Alfa's afgeleverd (+257%) (Ongeveer de Antwerpse "Kroymans" vooraad :) )

Nu maar hopen dat de Nederlande Sloopregeling ook enig effect heeft, wellicht beter voor de Panda verkoop dan voor de MITO.
SCARB#2897, bertone 2000 gtv 1973, 159sw 2.2jts 2008

Gebruikersavatar
rednal
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 903
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 21:37
Locatie: Hardenberg
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr apr 03, 2009 21:33

Bron autoweek 24 - 03 - 09

De problemen bij Kroymans zijn nog groter dan gedacht. De schuld van het bedrijf beloopt zo’n één miljard euro.
Dat meldt Automobielmanagement, dat zich baseert op een bron binnen de Kroymans-organisatie. Vooral de grote voorraden onverkochte auto’s zijn zorgwekkend. Zo staan er vele honderden onverkochte Kia’s en Alfa Romeo’s en maar liefst 3.000 onverkochte modellen van GM USA op grote parkeerterreinen op een eigenaar te wachten.
Ondertussen bestaat voor diverse onderdelen van Kroymans interesse van buitenaf. Zo zou de Stern Group interesse hebben om de verkoop van Jaguar en Ferrari op zich te nemen. Fiat Nederland zou in de race zijn om het importeurschap van Alfa Romeo weer in de portefeuille te krijgen.
Volgens diverse Duitse media is ook voor de Duitse tak van Kroymans surseance van betaling aangevraagd. Kroymans Duitsland is volledig door het moederbedrijf in Nederland gefinancierd en op geld van banken hoeft de Duitse organisatie ook al niet te rekenen. De dealers hopen nu investeerders te vinden om de eigen organisatie zodoende los te weken van het geplaagde Nederlandse moederbedrijf. Kroymans mag van de bewindvoerders niet op de berichten reageren.
Gisteren werd bekend dat de merken van GM USA ontbreken op de AutoRAI. Saab, Kia, Jaguar en Alfa Romeo staan –zoals het er nu naar uitziet- wel gewoon op de Amsterdamse autotentoonstelling.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 656
Lid geworden op: di jan 25, 2005 13:56
Locatie: Bork City

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr apr 03, 2009 22:13

Ik reed vanmiddag langs Autodrome....

Ik zag recoverydiensten, trailers, politie en gesloten hekken.... :?

Volgens mij wilden enkele mensen hun auto ophalen o.i.d.

Was een naar gezicht om alles zo gesloten te zien....
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za apr 04, 2009 01:16

1000 miljoen...

dan heb je het wel erg bont gemaakt
Laatst gewijzigd door Paliri op za apr 04, 2009 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.

boppie

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za apr 04, 2009 06:17

hoi
helemaal nieuw hier op dit forum en kom meteen maar even dit topic binnen vallen met een leuke beschrijving van hoe zaken momenteel gaan.
wij hebben ergens vorig jaar oktober onze 159 2.2 jts ti besteld bij sam van lingen in utrecht, begin december is de bestelling geplaatst en half maart zouden we de auto kunnen ophalen.
zoals we allemaal inmiddels weten is in januari sam van lingen ter ziele gegaan, na een hoop onzekerheid en getelefoneer bleek de vestiging in houten door te starten/open te blijven en de auto af te gaan leveren.
begin maart beginnen de zenuwen aardig op te lopen want 14 maart zouden we de auto op gaan halen en je hoort helemaal niets meer dus maar weer eens gaan bellen, blijkt de auto kwijt te zijn?
is 4 februari in napels van de band gekomen en niet in nederland noch in antwerpen, blijkt die nog een maand in napels te hebben gestaan in de haven maar inmiddels onderweg naar antwerpen.
auto is ik meen 9 maart gearriveerd in antwerpen en 13 maart afgeleverd in houten en daar staat die nu te staan want geen papieren.
papieren moeten van kroymans komen en die komen pas als svl de auto betaald en volgens hun zeggen doen de banken geen betalingen meer aan kroymans dus komen er ook geen papieren.
zijn zaterdag 14 maart wel even wezen kijken en hij is werkelijk SCHITTEREND maar wanneer we hem eindelijk eens gaan krijgen is totaal geen zicht op.
afwachten dus maar weer, in het hele verhaal irriteert me nog het meest dat alles gewoon over de rug van de klant wordt uitgespeeld en je van de dealer gewoon helemaal niets hoort.
je moet overal achter aan bellen en die is er niet en die weet het niet en ga zo maar door.
op een dag zullen we onze alfa wel krijgen alleen wanneer......................................

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za apr 04, 2009 09:50

Nou zeg da's ook fraai zeg.Auto is bij de dealer maar de dealer kan de importeur niet betalen omdat er geen betalingen meer aan Kroymans gedaan worden.Dus geen papieren en jullie geen auto.Hoop voor jullie dat er snel een einde aan deze soap komt en dat jullie snel van jullie 159 kunnen genieten.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”