Beste deelnemers,
Gisteren kreeg ik een telefoontje van het stadsbestuur van Oudenaarde.
Na heel wat heen-en-weer gebel en gemail gedurende de afgelopen week, is de beslissing gevallen dat het vrijhouden van de markt (of een deel ervan), voor de GIRO II op zondag 31 mei,
deze keer niet gaat lukken.
Oudenaarde is een drukke stad, vooral in het voorjaar en de zomer.
Heel wat evenementen vinden er plaats, heel wat tourritten vertrekken vanaf deze lokatie.
De culturele activiteit is tijdens het pinksterweekend op een hoogtepunt.
Begrijpelijk, ondanks mijn aandringen, dat deze mensen voor één enkele groep de parkeerplaatsen niet kunnen vrijhouden.
In oktober was dat geen probleem, maar gezien het tijdstip van het jaar, kan het nu niet.
Ik kreeg heel wat tips mee om deze vrije ruimte in de stad voor ons te kunnen realiseren.
Ze hebben ons dus niet op onze honger laten zitten, maar hielpen mee bij de zoektocht.
Eigenlijk had ik dit negatieve nieuws al verwacht en was ondertussen reeds op zoek gegaan naar een alternatief.
En ik zocht … vond … en heb goed nieuws.
De supermarktketen
COLRUYT (bij de belgen zeker gekend, bij onze noorderburen waarschijnlijk wat minder) is bereid hun parkingplaatsen voor de GIRO II door ons te laten gebruiken.
Deze winkel is de zondag gesloten, normaal hun parking ook, maar deze laatste gaan ze dus openstellen voor ons.
De supermarkt bevindt zich in het centrum van de stad, op slechts 350m van de markt, op het
Tacambaroplein.
Alfa-vlaggen zal je herkennen om er de lokatie te vinden.
Perfect dus om van daaruit op minder dan 4 minuten wandelen resto Cesar te bereiken.
De start van de GIRO II zal dan ook vanaf deze parking plaatsvinden, na de briefing bij Cesar.
Groetjes
Geert