Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentje

di jun 14, 2005 12:26

Drempel niet gezien: zie http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3930.
Ik ging/vloog er dus best wel hard over heen: klap bij lancering en bij landing. Carterbeschermer ving de klap wel op, maar ook daar zijn wel grenzen aan?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

RE: Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentj

di jun 14, 2005 12:30

Als het een echt Dukes of Hazzard momentje is dan kun je hem afschrijven. Die gasten rijden op het ene moment een auto totaal krom en het volgende beeld is een perfecte strakke oranje bolide :blue_confused: Dat kan toch niet???? :wink:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

steven

RE: Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentj

di jun 14, 2005 12:47

Met de spider al een keer de carterbescherming aan de grond gereden reed slecht 20, 1 maal stapvoets van een drempel af mooi dat het laatste stukje uitlaat er op blijf staan en hoppa nieuwe demper.

Gemeente ???? niet thuis: moet u maar zachter rijden meneer, man ik reed stapvoets, kennelijk niet stapvoets genoeg onze experts hebben berekend dat ieder auto er normaal over heen kan meneer.
Nou op diezelfde drempel hoor ik dus elke dag mijn Verlaagde 155 aan de grond gaan met de achterdemper enige oplossing twee straten omrijden waar de drempels iets lager zijn.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentj

di jun 14, 2005 12:59

Is al weer jaaaaaren geleden. Na een hele dag sturen hotelletje in Barr (Vogezen) gevonden en we gaan in het schemerdonker naar Obernai om te eten. Rij stevig door en plotseling doemt er een spoorwegovergang op. Nou ja, die lag er al jaren, maar ik was niet alert genoeg :oops: Vol in de remmen. Was net een bocht in de spoorweg, en die ligt scheef, dus een hele forse drempel. Door de schrik houd ik de rem veel te lang ingetrapt. Gevolg: vrijwel geen veerweg meer en een enorme klap in het vooronder, de tranen sprongen me in de ogen (en nu nog bijna, wàt een klote ervaring). Gelukkig bleek alleen het carterbeschermer tot net aan tegen de carterpan aangedrukt (1mm) en voor zover ik weet verder geen gevolgen.

Sindsdien laat ik altijd vlak voor een drempel de rem weer los, zodat-ie zelfs iets uit de veren komt en de drempel wat makkelijker neemt.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentj

di jun 14, 2005 13:18

Dat remmen gebeurde bij mij pas na de eerste klap (ik zag de drempel dus niet: hoorde hem alleen maar ](*,) ). Maar toen had ik inderdaad beter niet kunnen remmen, dan had ik heuvel af geen klap gehoord...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentj

di jun 14, 2005 16:10

Zo ken ik ook iemand die altijd remt tot echt vlak voor de drempel. En dan zeggen dat ie er niks van snapt dat altijd de neus de drempel raakt. [-X [-(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentj

di jun 14, 2005 19:20

Wees dan iig blij dat er een carterbeschermer onder zat. Anders had je waarschijnlijk moeten lopen. :shock:

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentj

di jun 14, 2005 20:41

Inmiddels auto bij van Neerijnen afgeleverd: carterbeschermer is aardig ingedeukt en de uitlaat heeft een optater gekregen: resonantie tussen de 2500 en 3000 toeren. Benieuwd wat de financiele klap zal zijn, maar die iig minder erg dan de schade aan de auto...

@Alessandro: normaal doe ik het netjes: op tijd remmen, drempel op laten rollen ff (en op tijd) remmen voordat de auto eraf gaat en pas weer gas geven als ook de achterwielen de drempel voorbij zijn. Maar als je de drempel niet ziet, houdt het op :cry: .
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentj

di jun 14, 2005 22:52

Ik bedoelde niet jou :oops: , maar ik ken echt zo iemand. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

RE: Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentj

wo jun 15, 2005 01:30

En daarom voor mij geen verlaagde Alfa's meer. Je hoeft zo'n ding maar eventjes niet te zien en het is gebeurd.

Tegenwoordig liggen al drempels in het buitengebied. Die lui zijn echt niet wijs meer.
Als ze dan toch iets willen doen om de snelheid er uit te halen, maakt dan een leuke chicane. :wink:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Cavolo

RE: Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentj

wo jun 15, 2005 02:05

@psillen: mijn idee, een chicane is veel leuker.

trouwens, het verwijderen van alle drempels bespaart meer benzine dan het verlagen van de max snelheid naar 80km/uur.....(snelweg)

maar goed, als je kids anders platgereden worden dan maakt een paar liter benzine niet uit.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3963
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentj

wo jun 15, 2005 09:08

Ik had eergisteren een bizarre actie. Ipv een drempel lag er een vluchtheuvel in het midden van de weg, waar ik, zo op het oog, toch redelijk vlot langs kon sturen.
Toen ik door de chicane stuurde bleek er tegen de middenrand een soort van halfhoog stoeprandje te liggen, waar je gewoon overheen kan rijden (hij loopt schuin op), maar met 80km/u kwamen de linkerwielen los, de auto werd gelanceerd. Levensgevaarlijk als je harder rijdt, nu was het even schrikken en achteraf lachen...
Ik reed overigens niet harder dan de toegestande snelheid, alleen rijden de meeste niet-Alfisten hier geen 80 denk ik...


Pieter, sterkte met je auto, ik hoop dat de schade niet al te groot is....
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Virgindrive

RE: Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentj

wo jun 15, 2005 22:45

Duurt nog maar even of ze liggen ook op de snelweg tuf je lekker met een gangetje 120 moet je plots terug naar (volgens bordje 60) en uit de dan op te doene ervaring stapvoets :wink:

volgens mij gebeuren er meer aanrijdingen en beschadegingen in de buurt van drempels dan er gebeurde zonder die drempels.

Groeten,
Virgin drive

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Hoe stevig is een Spider IV: een Dukes of Hazard-momentj

do jun 16, 2005 09:35

Tering wat heb ik gezwijnd: enkel de carterbeschermer was beschadigd (ingedrukt), er zat nog een millimetertje of 2-3 tot het carter. Carter is weer rechtgebogen en ik rij weer vrolijk rond :)
Ik blijf echter wel opletten, misschien dat de dempers nog een klap hebben gehad wat hun levensduur verkort heeft.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Algemene Technische vragen”