Afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het plaatwerk en de plastic trim.
Naast de originele delen had ik in de loop der jaren al wat gebruikt materiaal verzameld om op reserve te houden.
Ik heb alle delen geinspecteerd en het beste geselecteerd.
De originele
kofferklep is in zeer goede staat; geen rot en een klein beetje oppervlakkige roest onder het slot.
Een paar kleine "hagel"-deukjes in het liggende deel en een deukje in het achterste deel dat is veroorzaakt door aanduwen.
Omdat er snelsluitingen op komen laat ik het originele slot vervallen en las ik het gat dicht.
De
linkerdeuren zijn zeer goed op wat parkeerdeukjes na.
Linksachter is waarschijnlijk een keer vervangen geweest (matzwarte onderlaag).
Helaas zijn de
rechterdeuren niet zo goed als ik dacht!
Krokante velsnaden onderaan de deuren (verstopt achter een dun laagje kit).
De
voorschermen zijn geroest bij de onderste montagepunten.
Achter het tectyl zat ook een hoop oppervlakkige roest.
De originele
motorkap is een verzameling van "hagel"-deukjes.
Hier heb ik een aantal jaar geleden al een NOS exemplaar voor gevonden bij Duijzer.
De
stootstrips voor de zijkant en
bavianenkont zijn netjes.
De zwarte
luchthappers en
c-stijl kapjes zijn netjes.
De
sideskirts zijn vervormd als gevolg van een veel te warme stalling in de zomer.
Daarnaast zijn de lipjes die achter de voorschermen haken gescheurd.
De
bumpers die ik had liggen hebben allemaal wel wat aandacht nodig.
Van al het mindere spul zou zeker wel weer wat van te maken zijn.
Ik was al op zoek naar carosseriestraalbedrijven en mezelf geestelijk aan het voorbereiden om de velsnaden van de deuren open te werken, rot uit te slijpen etc.
Maar eigenlijk had ik hier niet zo'n trek in en ik ben op zoek gegaan naar nieuw materiaal.
En niet zonder resultaat
(voornamelijk dankzij gerard)
Vandaag gescoord bij gerard:
NOS: voorschermen, voorbumper, achterbumper, voorste delen v.d. sideskirts.
Gebruikt in z.g.a.n. staat: achterste delen sideskirts en rechterdeuren.
Verder een set NOS carello koplampen
(met tepels ) gescoord met wiite knippers.
Via een ander forumlid had ik een set NOS carello achterlichten.
Deze aanwinsten schelen me een hele hoop werk.
1 van de NOS voorschermen is van een type 2 en hier moet ik de montagegaten voor de stootstrip in maken.
Als dat gedaan is kan ik alles gaan proefmonteren en zorgen dat het perfect past.
Dan het lexaan maken voor deuren en achterruit.
Daarna kunnen de losse delen naar de spuiter om te laten voorspuiten, boel ophalen en monteren en dan de wagen naar de spuiter.
SS2009 zal ik niet halen maar het project begint nu toch wel aan de laatste fase!