ma jun 01, 2009 16:51
Alles zit weer in elkaar. Foto's moet ik nog ff maken.
Maar...! Dat is nog niet alles, voor de komende nachtrit ben ik bezit met wat voorbereidingen te treffen in de vorm van extra verstralers. Deze verstralers zullen niet permanent gemonteerd zitten, maar zullen snel aan/afgekoppeld kunnen worden. De voorbereiding zal wel aan de auto blijven.
Wat hebben we gedaan. Tussen de twee bovenste bouten van de bumper een aluminium L-profiel gemonteerd. Hierop komen twee maal twee kleinere L-profielen, deze laatste profielen zullen draaibaar zijn. Aan het uiteinde van deze profielen zal een gat zitten. In dit gat kan snel dmw een bout de lamp gemonteerd worden. Op deze lamp zal een beugel zitten waar de bout vast op zit.
Als de lamp niet gemonteerd zit, kan de grill losgenomen worden (dmv twee boutjes) en kunnen de profielen weggedraaid worden. Als de grille dan weer gemonteerd zit, is er niks te zien. Voor de stroom voorziening zal er een extra relais en schakelaar komen. De schakelaar zal waarschijnlijk een orignele schakelaar komen, welke ik monteer op de plek waar de electronische kofferbak ontgrendeling zou kunnen zitten. Het relais weet ik nog niet precies. De stroom haal ik van de orignele mistlamp schakelaar, het zal alleen een schakelstroompje zijn, dus dat moet kunnen. Net achter de grille zal ik twee contra stekkers laten uitkomen, waar ik dan de lampen in kan pluggen.
Wat ik nog nodig heb zijn 2 stekkers + contra stekkers en een mistlamp schakelaar. De beugels zijn bijna helemaal af, ze hoeven alleen nog maar in elkaar gezet te worden. En dan de electronica, maar dat is waarschijnlijk niet zoveel werk als alle beugels meten, zagen en buigen.
Foto'jes volgen later.
Verder zijn vandaag mn achter schokbrekers vervangen, dat was wel ff nodig zeg. De achterkant wiebelt nu niet meer zo en blijft stabiel in de bochten, ook bij hobbels of kuilen. En terwijl Whizzman die monteerde heb ik mn wielen gebalanceerd, dat was ook nodig. Heb het tot 150km/h getest en is nu trillingsvrij.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.