Dit was mijn Giulietta, een eerste serie 1.6 uit 1980. Het was mijn eerste Alfa en ik ben nog steeds een groot liefhebber van het model. De foto is van de staat zoals ik hem kocht in 1991, de lelijke gouden "striping" was er op gespoten. Heb er een half jaartje mee gereden, het was de bedoeling de auto weer geheel origineel te maken. Helaas bleek de basis veel te slecht (roest, techniek) en is de auto uiteindelijk gesloopt (diverse onderdelen zijn nog wel naar een liefhebber gegaan). De metalen bumpers zaten er nog op en waren al behoorlijk aan het desintegreren, zoals ook op de foto te zien is.
Originele kleur was donkerbruin, kenteken GD-95-LF, chassisnummer: ...81567
Mijn eerste: NP-09-XH, een 2.0 uit 1980, donkerbruin metallic. Niet geïmporteerd; vroeger kreeg je een volledig nieuw kenteken als je de oude kwijtraakte. In 1993 is deze ontvreemd en nooit meer iets van gehoord (tot vorig jaar dan, toen de RDW wilde weten of ik hem nog geregistreerd wilde houden )
Vlak daarna heb ik een rode 1.6 uit 1982 gehad: HV-76-XJ. Gesloopt in 1997. Sinds 2000 een Italiaanse import 38-DZ-BX. De grijze lak daarvan begint een beetje op te houden te bestaan en ze wordt dus steeds witter (behalve waar ze roest). Van de HL-21-NN, een witte 1.6 uit 1982, heb ik vandaag nog een cabrio gemaakt. Ik moet nog even kijken of de motor nog iets is om eventueel de LX-56-RS, een donkerblauwe 1.6 uit 1985, weer op de weg te krijgen.
Voor mijn deur staat verder nog een bordeauxrode 2.0 uit 1982: HV-25-FT
Het begin is goed in een paar uur tijd.
Ik hoop dat we door dit topic ook een beeld kunnen krijgen van de aantal Giulietta,s die nu nog in Nederland zijn (in wat voor vorm en staat dan ook)
is een 1600 van 1978 die in 1985 ongeveer helemaal uitgebouwd is. De hele carrosserie is hierbij aangepakt. Metalen bumpers uit 1 geheel met de spatborden en dorpels. Ook was er een Rover v8 in de auto gehangen. Degene waar ik de auto van gekocht heb in 2000 was niet degene die de ombouw gedaan had. De auto is overigens al zeker sinds 1990 niet meer op straat geweest. Momenteel staat hij in een schuur te wachten tot ik er mee verder ga... Maar dat gaat goed komen. De techniek gaat trouwens even extreem worden als het uiterlijk, 24v turbo met de bak voorin.
De matzwarte op de foto heeft eigenlijk een ander kenteken ... Maar dat kan ik zo 123 niet meer terugvinden. De auto heb ik overgenomen van Bas (Bralfa) en had toen geruime tijd stilgestaan. Ik heb hem helemaal omgebouwd naar TS techniek en meteen ook matzwart gemaakt omdat het rode niet zo mooi rood meer was. het was een geweldig fijne auto om mee te rijden, lag als een blok op de weg. Uiteindelijk heb ik hem verkocht aan een andere Bas die ermee zou gaan racen. Er zaten al gele koni's op, een dikke stabi en Volvo remmen en de uitlijning was ook al circuitwaardig dus dat is vast wel goed gekomen. Auto was trouwens echt keihard, was nog nooit aan gelast. Om even aan te geven wat de Giulietta's in de ogen van de meeste mensen waard zijn; deze auto is voor iets meer als 1000 euro verkocht... de kleur hielp de verkoop volgens mij niet. op de laatste foto zie je trouwens een van de achterdeuren van de "evo".
De NH-33-JN heb ik toendertijd gekocht om als dagelijkse auto te gaan gebruiken maar het was een echte lapjeskat, overal was er al aan gelast en er moest nog een hoop aan gebeuren wilde ik er een goede auto aan hebben. Toen ik de Giulietta van Bas overnam ben ik deze gaan slopen om reserve onderdelen te hebben. De bodemplaat heeft het trouwens wel overleeft... Staat in de opslag te wachten op betere tijden... Overigens was dit volgens mij wel een hele vroege Giulietta. had nog niet de stoelrails ala 75 maar oude losse frames.
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.
De NB-08-XH,die in de lijst van Klaas staat is van mij geweest.Een 1.6 Gran Turismo van 1985.Fijn wagentje.Moeders reed er zeer graag mee,ze heeft nog steeds een klein beetje spijt dat ie weg is. Ik heb hem van 1996 tot 2002,dacht ik in bezit gehad.Ik heb hem toen aan een handelaar,Alfa Olanda verkocht.(das was alleen al een verhaal op zich)
Staat nog steeds in het lijstje van de RDW.De laatste APK in 1999 heb ik nog laten doen.
Dit lijkt mij een helemooie onverprutste Giulietta 2.0 uit 1982. Staat sinds 1986 op naam. Beetje werk en je hebt een nette auto voor dat geld. Wie gaat hem redden?
Goed plan om een overzicht te maken van wat er nog over is gebleven. Ik heb afgelopen dinsdag de beige Giuliette 1600 van Pieter gekocht. Bouwjaar 1979 en in 2004 uit Italie geimporteerd.Hij lijkt mij erg origineel. Roestende stalen bumpers en donkerbruin interieur. Natuurlijk wat schoonheidsfoutjes maar een hele fijne auto.
Ik probeer binnenkort een plaatje er bij te zetten.
Toevallig vandaag een klant in de auto gehad, hij had pech met z'n ford taunus pickup die vertelde ook nog een Giulietta te hebben die hij eigenlijk wel weg wou doen. Het is een opgevoerde 2.0 (snelle nokkenassen ed) maar helaas met motorschade. De auto staat al geruime tijd stil in een stalling. Carrosserie schijnt perfect te zijn, nergens roest naar zeggen.
De auto is rood two tone.
Toen ik vroeg naar de prijs dacht hij aan zo'n 1500,- euro maar klonk alsof hier best nog over te praten viel.
Mocht iemand interesse hebben dan zoek ik zijn gegevens nog even op op m'n werk.
De auto staat in de buurt van Dordrecht.
Rizzo the Rat
90 2.0 carbs daily driver
90 2.5 QO Under construction
Overigens ook een forumsletje: 63-ZJ-ZP.
Gekocht van Stefan die hem van Tone kocht die hem van jaren stilstand redde.
Vervolgens door Tom van mij overgenomen en inmiddels verhuisd naar Houten.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
Ik heb geen idee, hij had de auto in ieder geval gekocht van een nederlander die er een kleine schade op cp zandvoort mee had gereden. Was even aan getikt. En volgens mij was bij hemzelf de motorschade gebeurt dus zal de auto wel op nederlands kenteken staan. Er is ooit (ook al lange tijd geleden) iemand uit Friesland naar de auto wezen kijken maar die mocht toen niet van z'n vriendin.
Rizzo the Rat
90 2.0 carbs daily driver
90 2.5 QO Under construction