pieter

Connect Nav ??

za jun 25, 2005 12:49

Mijn vrouw heeft een 147 met Connect Nav systeem, niet de + dus. Op zich bevalt het goed maar een paar vragen. Het monochroom display is rood en erg moeilijk zichtbaar te maken in fel zonlicht en met zonnebril op. Ervaring hiermee??

Verder Heeft het systeem lastige kanten zoals: 1. een route invoeren op een voor het systeem onbekende lokatie, stukje van de weg af, doet ie dus niet hij gaat pas berekenen als je bij een weg komt.
2. Een voor het autoverkeer afgesloten weg in een centrum van een stad geeft ie aan als: "punt onbereikbaar" en weigert te navigeren. Je kan dan alleen of centrum kiezen of een straat in de buurt waar je wel mag komen........ ja daar hebben we juist het systeem toch voor. Nu moet je nog op je stratenboek kijken.

Hebben jullie ervaringen daarmee en zijn die verschijnselen ook in Nav+ of is die beter.
Maarja het zit er nu al in...
Het is laatst wel geladen met de laatste versie software omdat het scherm in de winter als het erg koud was bleef hangen in een felle uitstraling, regelde het licht niveau niet meer.

Pieter

Andretti Molletti

RE: Connect Nav ??

za jun 25, 2005 14:25

:schrik:

Hier idem..

"Tja das inderdaad niet goed maar we kunnen er niets aan doen"

Normaal ga ik dan wel uit mijn dak, maar ach het rijplezier maakt veel goed.
Ik ben net in Frankrijk geweest en daar doet het systeem het ook wel aardig.
Precies maar dan ook precies op de grens Frankrijk - Belgie moet jee de CD wisselen want tja er staat geen meter teveel op he ;)

Ach ... Italiaanse elektronica...

Wat wel hinderlijk is is de aflezing ja... zeker met een groene zonnebril maar dat is logisch bij een rood scherm!

psillen
Guru
Guru

Re: RE: Connect Nav ??

za jun 25, 2005 17:01

Precies maar dan ook precies op de grens Frankrijk - Belgie moet jee de CD wisselen want tja er staat geen meter teveel op he ;)
Dat heeft het Blaupunkt systeem in de 156 ook, hoewel de nieuwere CD's meestal nog wel een kilometertje of 20 tot over de grens werken.
Is er van het Marelli systeem ook een CD met de hoofdwegen van Europa? Bij grensoverschrijdende ritten :wink: werk ik hiermee als volgt.
Eerste de CD van land eindbestemming erin. Dan de locatie invoeren. Vervolgens de Europa CD erin. Als je dan in de buurt van de bestemming komt, of anderszins als je eenmaal over de grens bent en je moet stoppen, duw je de CD van het betreffende land erin. Werkt goed.

De andere nadelen die jullie noemen heeft het systeem in de 156 niet. Enige "bezwaar" is dat het met pictogrammen werkt. Als er een nieuwe route wordt gekozen i.v.m. fileinformatie, zou een kaart wel handig zijn.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

pieter

RE: Connect Nav ??

zo jun 26, 2005 12:06

Ja, op de standaard cd staat de Benelux en de hoofd- provinciale wegen van Europa.
Jammer dat we het systeem niet kunnen updaten, dan moeten we maar leren leven met de onvolkomenheden. Ook geen ramp, maar ik was nieuwsgierig of het misschien verholpen kon worden.

Pieter

Terug naar “Algemene Technische vragen”