di sep 29, 2009 22:46
Nee... nee... geen slip, geen andere bakverhoudingen... niets van dat alles
Maar even ter verduidelijking... een tijdje terug heeft de snelheidsmeter van m'n 75 het begeven en gaf zodra het contact aanging een snelheid aan en hield deze ook vast. Niet goed dus. Aanvankelijk nog wel op te lossen door met de resetknop te spelen, maar uiteindelijk gaf de teller helemaal "niet meer thuis". Via het forum aan een andere cockpit/tellerbak/instrumentenpaneel (hoe je het wilt noemen...) gekomen en deze gemonteerd. Bleek dat de toerenteller niet werkte zoals het hoort, want deze gaf bijvoorbeeld niet meer als 1.200 rpm aan terwijl ik, op m'n gehoor afgaande, toch wel zeker rond de 4.000 rpm zat. Vermoedelijk een V6 instrumentenpaneel. Zodoende aan het uitwisselen van componenten geslagen en uiteindelijk een instrumentenpaneel samengesteld met de originele toerenteller en benzine, olie en watertempmeter en een snelheidsmeter van de "nieuwe", voorzien van de printplaat van de originele.
Lijkt allemaal wel te kloppen, maar voor de zekerheid wil ik eigenlijk een vergelijkingsstaatje tussen snelheid en toerental in de verschillende versnellingen. Moet toch vast wel ergens zijn.