Ik dacht, zal toch effe lezen in mijn handboek hoe ik het makkelijkst dat lampje vervang.
Het boek zegt: Verwijder bevestigingsschroef en maak de veerklem vrij van de afstelschroef. Kantel nadien de koplamp omhoog en trek hem naar voren. Trek de aansluitstekker van de achterkant van de koplamp. Verwijder de rubberen kap, druk klemveer omlaag en haal lamp eruit.
Als je het zo leest, een minuutje of 5 werk. Lijkt me ook logisch dat het vervangen van een gesprongen lampje niet langer duurt... Bij mij dus wel ...

Ik begin met die eerste schroef los te schroeven en halverwege zegt die stomme schroef ... KRAK, afgebroken dus. Eerst geprobeerd om schroef langs de achterkant uit te draaien met een tang, ... onbegonnen werk dus. (tot dat besluit gekomen na ongeveer een half uurtje vloeken en kreunen) Wat dan... heel de grill er maar uit halen om er makkelijker aan te kunnen. Gelukkig zeiden de andere schroeven niet krak.

Die vijs (schroef dus, mijn Vlaams komt terug effe boven) zit dus vast. Ze zit geschroefd in een soort busje dat in de grill geklemd zit.
Mijn vraag is nu: wat kan ik het beste doen, proberen die schroef uit te boren, of kan je heel dat busje eruithalen (kloppen) en dan maar een nieuw busje en schroef monteren?
PS: het lampje heb ik ondertussen al vervangen en dat brandt dus wel !

Onder het moto: hoe stom kan je zijn, heb ik uiteraard bij het verwijderen van mijn koplamp wel nog het lampje van de standlichten gemold.

Ik heb op dit ogenblik ook geen behoefte aan grappige opmerkingen, ik baal al genoeg.