Gisteren was het de dag van kees-jan. Bij het inschrijven mochten ik en mijn broer, met wie ik deze hobby beoefen, eigenlijk ook in de klasse bij KJ starten, maar we besloten toch maar in de Sport te blijven. Had ik het wel gedaan stond ik waarschijnlijk met KJ op de eerste startrij...
Mijn broer, Peter, deed de vrije training. We hebben de laatste weken de hele achteras onder handen genomen en waren benieuwd wat het zou brengen. Vlak voor het einde van de training kwam hij naar binnen, naar wat later bleek met een kapotte wiellager linksvoor. In die tijd toch een voor ons nieuwe ronderecord gezet 2:09.3
Er zit een uur tijd tussen training en kwalificatie. Aangezien ik een reserve draagarm meehad, hebben we met het nodige slijp, duw en trekwerk de lager kunnen overzetten.
Mede dankzij de vakkundige hulp van Rob, de monteur met humor van Forza33.
Toen ik in de auto stapte kon ik nog net 1 tijd rondje neerzetten. 209.9
"Goed" voor een 21e start positie.
Normaal riijden Peter en ik omstebeurd, maar aangezien ik zo kort gereden had besloten we dat ik maar de race moest aanvangen. Ik had een superstart. Voor de Tarzan al 5 autos ingehaald. Mijn race eindigde echter in de eerste ronde...
Boven op het scheivlak zaten 2 autos voor me naast elkaar en de binnenste verremde zich en tikte de auto voor me de grindbak in.
Aangezien je daar met 150 aan komt stormen moest ik vol in de ankers, waardoor ik achter mijn voorganger aan de grindbak in gleed. Auto mooi gezandstraald!
De auto sloeg af en ik kreeg hem niet meer gestart. Achteraf bleek een stekker van de brandstof pomp (onder de auto) los geschoten in de grindbak dus de moter kreeg geen benzine.
Aangezien ik de eerste uitvaller was, mocht Peter dus de 2e race achteraan starten. Het werd een ware inhaalslag, echter toen hij in een deur aan deur gevecht met 2 concurrenten plotseling geconfronteerd werd met een stilgevallen BMW moet hij een uitwijk manouvre uithalen waarbij hij in aanraking kwam met een bandenstapel (weer het rechter achterlicht kapot)
Na 7 rondjes doorstampen kwam hij vroegtijdig binnen. Het wiellager maakte een vreemd geluid en hij wilde geen risco nemen, aangezien we zondag ook nog moesten rijden.
Lager vastgezet (had wat extra speling) om zondag ochtend meteen aan de gang te kunnen. In de 7 rondjes had Peter zijn tijd verscherpt naar 2:09.1
Aan het eind van de dag nog even naar de prijsuitreiking KJ geweest.
Marcello, mijn stallings genoot, had het mooie gevecht met KJ winnend afgesloten dus die moest ik ook nog feliciteren. Aansluitend met Forza 33 team een heerlijke BBQ gehouden.
Zondagochtend om 9:15 was onze kwalificatie voor SuperRaceDay. Op de SuperRaceDay van de DNRT rijden alle klassen, welke normaal over 2 dagen verdeeld zijn. Het was dus supergezellig en er was veel publiek.
Ik was er helemaal klaar voor (aangezien de weinige rondjes van zaterdag).
Ik kon aardig meekomen in de kwalificatie, en had er dan ook een heel goed gevoel over.
Terecht bleek uiteindelijk, want ik had in de 4 rondjes een rondje 2:07,5 neergezet.
Dus 2,5 seconde van mijn ronderecord af! Wat resulteerde in P7 op de grid, vlak achter Louis Hutzezon.
Ik de kwali, dus Peter de volgende race. Hij maakte een superstart, en pakte de Cup Megane welke voor hem stond. Na 2 rondjes op P5 of 6 werd hij in de ronde getikt door dezelfde megane in de Hugenholz. Het hele veld kwam dus voorbij.....
Achteraan aansluiten en gas geven dus. Na een inhaalrace als 15e over de finish met ook als snelste tijd 2:07.5 (hij was om precies te zijn 5/100 sneller....)
Tweede race ik van P15 van start. In de Tarzan zat ik aan de buitenkant, en aan de binnenkant 3 rijen dik andere autos waardoor ik gewoon van de baan werd gedrukt
(zonder schade) Ik had dus wat plekjes verloren dus ging ervoor zitten. Na een paar rondjes hoorde en voelde ik weer het wiellager. Ik heb dus niet 100% gereden maar rustig aan gedaan om de race uit te rijden. Uiteindelijk ben ik daardoor 11e geworden met een snelste tijd van 2:09.0 wat resulteerde in een 10e plek in het dag klassement.
Voor ons dus een prima dag, zonder schade en niet uitgevallen. Helaas geen podium en beker maar dat komt nog wel!
Het was al met al een mooie warme dag, met veel alfa liefhebbers die een praatje kwamen maken waardoor het inderdaad een SuperRaceDay was
