wo nov 18, 2009 00:27
Ja dorpel is weer helemaal goed en supersterk, niet zo mooi van buiten maar dat interesseert niet. Had ook voorgevormde vervangingsdorpels kunnen gebruiken, is misschien nog wel makkelijker te monteren en ziet beter uit maar hoewel ik mijn Sud doe onderhouden alsof ie nog eeuwig meemoet zal het nooit een museum of concours exemplaar worden. Daarom ook de motor upgrade naar 33 16V, en nu de remmen upgrade: wil minder afhankelijk zijn van zeldzame Sud delen zoals versnellingsbak en voorremmen om te kunnen blijven rijden. Heb ook al koplampen, voorknipper/stads lichten, zijknippers vervangen door makkelijk verkrijgbare exemplaren van BMW, Suzuki en Nissan. Er zullen altijd wel mensen zijn die een 1e, 2e of ultieme 3e serie Sud QV of QO origineel bewaren en dat is goed. Misschien koop ik wel ooit een mooie donkerblauwe serie 1 sud die iemand anders gespaard heeft. Dat gezegd hebbende, in het verleden, toen er nog suds op de sloop lagen menige strooptocht ondernomen en blij om een remklauw of enigszins bruikbaar spatbord te scoren, en toen was er een hele tijd niets, en toen was er internet en ik tik net in op Ebay "alfasud", zoeken europese unie en er zijn bijna 2400 treffers, veel meer dan een paar jaar geleden. Het is nu makkelijker Sud te rijden dan 10 jaar geleden. Zelfs de Solido 1:43 Sud waarvan ik er 20 jaar geleden 4 kocht voor 3 gulden in de bijenkorf autosalon terwijl er >20 lagen (verbaasde blikken van de verkoopster) is nu weer te koop voor minder dan 10 euro, paar jaar geleden vroegen ze er 50 voor, helaas had ik mijn exemplaren toen al verknoeit.
Zag een paar gereviseerde voorste Sud remklauwen op ebay aangeboden, haha, voor hetzelfde geld heb ik (paar dagen geleden, onder invloed van paar glazen suidafrikaanse Hema wijn) iets beters gekocht. Maakt de Brembo kapjes overbodig. Watch this space...
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT