pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 710
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

zo nov 29, 2009 20:05

Ik dacht,er worden zo vaak vragen over gesteld dat ik er maar een topic over begin...heb sinds een week of 2 een 24v staan en ben inmiddels flink bezig.
zal alleen foto's plaatsen die betrekking hebben tot de modificaties,minder van de revisie die ik gelijktijdig doe..hiervan is zat te vinden..
.Afbeelding

de pijp die aan de achterzijde uitkomt voor het koelsysteem kun je er zo uittrekken,het thermostaathuis heb je straks nodig van de gtv/75/90

Afbeelding

zo is de normale oliepompaanzuigpijp,omdat we de carterpan nodig hebben van de gtv/75/90 vanwege de stuurinrichting waar we anders tegenaan zouden komen,komen we er achter dat de buis verlegd moet worden op de volgende foto te zien
Afbeelding

morgen maak ik een verbinding vanaf de lagerkap naar de buis,dit om wat meer sterkte in te bouwen..dezelfde lagerkap waar de originele ook aan zit.

later weer meer ,ik ga dan denk ik verder met de carterpan waar al meteen opviel dat eea niet zomaar kan passen.

Gebruikersavatar
Carbo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 17:35
Locatie: Barendrecht

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

zo nov 29, 2009 20:33

Rob,

Mooi projectje! Ga ik zeker volgen!

:thumbs: Succes!

Gr,
Carl
www.classiccarfactory.nl

Kijk op de site voor de eerstvolgende Open Dag met Soda straal resultaten!

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6993
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

zo nov 29, 2009 21:06

lassen is gelukt zie ik.. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 710
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

zo nov 29, 2009 21:38

idd goed te lassen,de lengte van de boutjes weet ik denk ik in de loop van de week Remco...ik mis volgens mij een kapje wat net onder het vliegwiel hoort wat meen ik tegen het staartstuk komt... :?:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6993
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

zo nov 29, 2009 22:42

dat metalen plaatje.... :idea:

dat wordt zoeken..... :( maar komt vast goed. Moet binnenkort toch de schuur opruimen, dan kom ik het vast tegen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1255
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

zo nov 29, 2009 23:07

Ik zie uit naar de verdere verloop uiteraard goed gedocumenteerd met foto's :) veel succes ...
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

ma nov 30, 2009 02:26

Hoe ga je dat doen met je olievuldop (volgens mij zei Evo er ook al iets over in je eerdere topic over 24Vs in 116s)??

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

ma nov 30, 2009 17:01

Gewoon laten zitten, kan je gewoon goed bij :wink:
alleen passend olievulkannetje halen.
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 710
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

ma nov 30, 2009 21:25

olievuldop laat ik gewoon zitten,wel moet er een 4 cyl rembekrachtiger op ...

oliepompaanzuigbuis is nu ook af...

Afbeelding

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 710
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

di dec 01, 2009 21:33

vanavond krukaspoelie verwijderd...zat lekker vast...maar zie nu dat ik een andere voordeksel moet gebruiken zelf denk ik nu aan een deksel van een 75 v6 motronic...
:?:

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 710
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

do dec 03, 2009 21:20

de meeste gaten van de carterpan komen overeen,er moeten een aantal nieuwe gaten worden geboord en sommige M7 schroefdraden moeten doorgeboord worden omdat het schroefdraad niet meer in de motor zit maar in de carterpan zelf..

Afbeelding

aan de voorkant wordt het wat lastiger,er moet volgens LENZ een schotje worden verwijderd/aangepast op het voordeksel...
maar moet denk ik idd kunnen ...dat scheelt weer een rotmoer(REMCO :lol: )

Afbeelding

Afbeelding


het oliefilter moet ook nog iets op bedacht worden maar dit is voor later zorg,iig moet er een ander schroefbusje in,nu is het aan de filterkant een gladde bus met een O-ring...dit moet straks gewoon het schroefdraad zijn van een filter en vervolgens moet er een adaptorplaat op tbv oliekoeler

Afbeelding

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

do dec 03, 2009 22:44

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij transaxle 24V's zijn vaak meerdere mogelijkheden, maar ik heb volgens mij een 75 jetronic of gtv6 voorste deksel gebruikt, waarbij ik draad heb gemaakt in de deksel(bij de 75 in ieder geval is de bevestiging voor een bdp sensor al aanwezig) en de voordeksel iets aangepast, let goed op dat de positie van de bdp sensor gelijk is aan die van de 164 24V deksel. ik geloof ook dat de riem iets te dicht langs een van de ribben loopt dus daar zal je ook wat vanaf moeten zagen.
Ik heb ook een 164 12V krukaspoelie gebruikt met snaren voor dynamo en stuurpomp, 174 24V multiriem wordt ook gebruikt op 75 motronic

Koelkanalen achterop de koppen moet geschikt gemaakt worden voor gebruik van een kachel, zie 2 aangepaste pluggen

olieaansluiting zal gemaakt moeten worden, draad tappen in blok (?, weet niet meer of dat er al zit, anders bestaande plug vervangen door plug met draad uit een ander V6 blok of bv ts 16v)

Is alweer een tijdje geleden, maar alles is goed te doen,
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

vr dec 04, 2009 10:05

op het 24v blok zit er slechts één oliedrukaansluiting ipv twee op het 12v blok.
dat kan je oplossen door een slangetje te monteren met een T stukje om oliedrukmeter én het oliedruklampje aan te sturen.
ook voorste deksel van een 12v gebruiken waar je idd een stuk aluminium moet afslijpen anders raakt de distributieriem.

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 710
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

vr dec 04, 2009 19:44

vandaag veel gedaan, alle gaten van het carter pas gemaakt met uitzondering van het voordeksel.deze komt later nog...
ook heb ik de schroefbus tbv het oliefilter uit het oliekoelhuis kunnen halen,de gladde bus verwijderd en toen paste de schroefbus zo in het blok...nu kan er straks gewoon een relatief eenvoudige adaptor op..

Afbeelding

...de bussen willen niet los...ga een overlappende plaat leggen op de dunne cyl wand en dan met een lijmtang ofzo erop,later meer hierover nu eerst weken in de kruipolie...

ook nog ff een sfeer plaatje

Afbeelding

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 710
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV

ma dec 07, 2009 20:32

heb de bussen eruit ,heb een handige tool gemaakt...nu was het echt een fluitje van een cent...is geen hamer aan te pas geweest...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook heb ik nu de voordeksel aangepast...heb in de overbodige schroefgaten kleine stukjes M7 bout gelijmd met loc-tite....zo heb ik de maximale sterkte...heeft wel niet veel te houden maar toch :roll:

Afbeelding

Terug naar “Projecten”