Dit project gaat niet verder. kan een slotje op
gr Ron
Verbeter me maar als ik er helemaal naast zit, maar ik heb begrepen dat de combi van SZ nokkenassen met een Squadra-chip (motronic) en een LMM van een BMW 6/735 en en enige bewerking van het inlaattraject de motor iets meer vermogen en adem hoger in de toeren geeft. De doelstelling is een betrouwbare snellere motor, geen tot op de limiet getunede race-v6......Pracht wagen met een pracht motor, wat is het verschil met die SZ nokkenassen erin?
Welke/wat voor Lmm gaat erop?
Mooi project!
Succes,
Groet,
Erwin
De LMM van een BMW 635 zal niet gaan werken... deze gebruiken namelijk Jetronic en die LMM's zijn anders en werken niet met Motronic. Dit is wel een mod die op de GTV6 wel toegepast werd.Verbeter me maar als ik er helemaal naast zit, maar ik heb begrepen dat de combi van SZ nokkenassen met een Squadra-chip (motronic) en een LMM van een BMW 6/735 en en enige bewerking van het inlaattraject de motor iets meer vermogen en adem hoger in de toeren geeft. De doelstelling is een betrouwbare snellere motor, geen tot op de limiet getunede race-v6......
De combi chip met motor moet op de rollenbank samen worden gevoegd dus dan zal ik wat meer kunnen zeggen over de uiteindelijke opbrengst.
gr Ron
Zou zo maar eens kunnen. Alfacentro bouwt de auto, Tom vertelde mij dat de motor inmiddels bij Jeroen stond............. Ik zal het nog eens navragen.
De LMM van een BMW 635 zal niet gaan werken... deze gebruiken namelijk Jetronic en die LMM's zijn anders en werken niet met Motronic. Dit is wel een mod die op de GTV6 wel toegepast werd.
De LMM van een 164 QV is ook groter en wel voor Motronic geschikt, evenals de 24v LMM. En daar zal een chip op maat voor gemaakt moeten worden verwacht ik, de LMM is namelijk gecallibreerd op een bepaalde luchthoeveelheid. Denk dus dat je een van die LMM's moet hebben.
Eigenlijk heb ik daar nooit over nagedacht, ik heb jou motor horen lopen en gehoord en gezien en gehoord hoe die motor aan het gas hangt.Dit gaat een geweldige fijne daily driver worden gok ik zo.......
Ben wel benieuwd wat daar straks uitkomt op de rollenbank.
Waarom kies je trouwens niet voor kdfi (is mijn toekomst wens) als je toch moet rollen ivm de motronic met chip??
Of is dat nog weer flink prijziger om goed afgesteld te krijgen?
Hoe dan ook succes met je project en ik duim voor veel droge daily dagen!!
Nee, nog niet. Ik gok (lees hoop) dat hij nu richting de 210 pk zit en het zou mooi zijn wanneer dat met kdfi iets boven de 220 pk zou komen.Is jou auto nog nooit op de rollenbank geweest ?
Ik moet er wel bij vermelden dat op de laatste foto's de deuren motorkap, kofferbak achterschermen en dak reeds zijn overgespoten, beide nieuw gespoten voorschermen staan ook klaar, maar die worden pas gemonteerd nadat de complete techniek is geplaatst. Eerst wordt alles nog verwijderd om achter de schermen en dorpels alles perfect te krijgen. Interieur en dashboard gaat er ook nog uit, gaat ook eenvoudig zonder deuren........................Mooi project. Valt me wel op hoe goed de carrosserie nog is voor een Nederlandse 90 van 25 jaar oud.