't is wel 'n originele velg : Ik kan er niet aan doen dat velgenleveranciers foute info geven... GrandePuntoEvo is eveneens 4x100 en daar geven sommige velgenleveranciers ook ten onrechte 4x98 aan zoals bij Fiat 500 . Velgen van Abarth 500 en Abarth GP zijn ook niet uitwisselbaar ...Ik heb originele MiTo velgen overal als 4*98 aangeboden gezien. Ook remschijven en dergelijke worden in 4*98 verkocht. Zou het kunnen dat er voor die velg die jij in de showroom hebt liggen schuifbouten nodig zijn?Op de binnenkant van de velg die ik hier in mijn Alfa showroom heb liggen + uit ervaring van 4x98 velgen van de 500 Abarth met verzetbouten te moeten monteren op MiTo...Ik vind dat het 4*98 is hoor. Waar lees jij dat het 4*100 zou zijn?
MiTo = 4x100 origineel af fabriek en geen enkele 4x98 . Ik had graag de 17" hoefijzers van 'n MiTo op m'n Multipla Familycar gezet die is echter ook 4x98 dus had ik dat met verzetbouten moeten doen en dat doe ik liever niet ...
We hebben tijdens de VTB-VAB autohappening de 4x98 velgen van onze 500Abarth racer gebruikt op GP Abarth (met schuifbouten), MiTo (met schuifbouten) en 500 Abarth (die is 4x98) : Ik heb zo 20 velgen laten maken bij TecnoMagnesio in 4x98 omdat ze enkel 4x100 in voorraad hadden en die passen enkel op GP & MiTo ...