Als ik de bovenstaande commentaren zie begin ik mij af te vragen of ik een van de enige ben die nog steeds vind dat Alfa mooie wagens maak.
Toegegeven ik heb met Alfa's van de " oude " stempel gereden en de Fiat-Alfa's en ook in mijn bezit gehad en ja de oudere types hebben inderdaad gewoon meer het karakter van Alfa.
Maar een Alfa van het nieuwe type zijn ook geen lelijke auto's, rijden ook fijn, zitten beter (verbruiken nog steeds olie) en onderscheiden zich ook nog steeds van de rest.
Je bent zeker niet de enige. Sterker nog, ik vind de vormgeving vanaf de 156 meer specifiek "Alfa" dan voorheen. En onderscheidend qua karakter zijn ze ook nog sinds de Fiat take-over. Ik had een 164 TD, dat is ongeveer alles wat de puriteinse Alfista verbiedt: Fiat, FWD, zwaar, diesel, ben ik nog wat vergeten? Dan stap je daarna over in een VW en opeens is woon-werkverkeer geen dagelijks feestje meer. Zegt genoeg lijkt me.
De MiTo en de Giulietta, tja, het is even wennen, maar zoals hierboven ook net gezegd, na verloop van tijd ga je ze meer en meer waarderen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos