Ik heb nog geen vraagbaak. Dus kan iemand me in kort vertellen wat ik allemaal tegen ga komen.
Of meer eigenlijk wat er allemaal gedemonteerd dient te worden. Zodat ik beter kan inschatten of ik hier wel aan moet beginnen.
Zover ik begrepen heb
Uitlaat ?
Versnellingsbak
centrale motor steun
motorsteunen voor ?
aandrijfassen ?? <- ik hoop het niet maar meende dit ergens gelezen te hebben.
bak van motor afhalen.
klopt dit in grote lijnen of zit ik er flink langs
Dit klopt in grote lijnen.
Motorsteunen voor heb ik nooit losgehaald.
De aandrijfassen moeten ook los anders gaat de bak er niet af maar dat is geen lastige klus hoor.
Je haalt ze aan de kant van de bak los,zit gewoon met inbus bouten vast niks bijzonders.
Dus de kant van het wiel hoef je niet los te maken,sterker nog je voorwielen hoeven er niet eens af voor deze klus.
Hang de aandrijf assen met monteren van de bak ff met een stuk touw aan de kant,anders zitten ze steeds in de weg.
Zet je auto wel goed stabiel dus niet eronder gaan liggen als ze alleen op de krik staat,wel assteuen gebruiken.
Ik heb onder de versnellings bak stenen opgestapeld trapsgewijs zodat je bak ongeveer onder de zelfde hoek blijft staan als je motor,dit vond ik makkelijker met monteren.
Vergeet geen pakkingen te halen voor de voorpijp van je uitlaat(was ik de eerste keer ook)
Succes
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697