Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: MiTo QV (multiair)

ma feb 01, 2010 18:17

alleen dat QV embleem is niet te pruimen.
Trek er maar af, dan plak ik hem wel op mijn auto ;-)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

extaxi
Junior Member
Junior Member
Berichten: 67
Lid geworden op: di nov 08, 2005 22:52
Locatie: Nieuwegein
Contacteer: ICQ Website

Re: RE: MiTo QV (multiair)

ma feb 01, 2010 18:20

Hij is gearriveerd :D , leuke auto, alleen dat QV embleem is niet te pruimen.
Morgen rijden, ben benieuwd
Jouwe? Of bij de dealer?
Foto's!!!!

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: MiTo QV (multiair)

ma feb 01, 2010 18:33

Nee helaas niet van mij, maar bij de dealer, als het goed is zijn de eerste QV's bij alle alfa dealers door het land afgeleverd voor een gezamelijke introductie

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: MiTo QV (multiair)

wo feb 24, 2010 11:56

Lees net dat Fiat Powertrain de DSG achtige bak klaar heeft voor de Mito.

AMSTERDAM - Op de Autosalon van Genève, die van 4 tot en met 14 maart wordt gehouden, stelt Alfa Romeo haar eerste transmissie met dubbele koppeling voor. Door op de viercilinder tegelijk een Stop/start-systeem te monteren, daalt het verbruik van de aandrijflijn met 10% ten opzichte van een reguliere automaat-versie.


Ben benieuwd of Fiat / Alfa de software beter voor elkaar heeft dan VAG.
In de tests lees je dat bij sportief rijden de DSG bakken een eigen leven gaan leiden.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: MiTo QV (multiair)

wo feb 24, 2010 12:16

Het chiptunen van de Vag auto's met een DSG bak levert ook problemen op.
Schijnt dat de DSG zijn levensduur sterk verminderd wordt begreep ik van een collega.
Hem werd aangeraden een Eco-chip te nemen, goed voor 20pk, de 40 pk-versie werd
sterk afgeraden.

Des te meer hopen wij natuurlijk dat Alfa het inderdaad wel voor elkaar heeft. :wink:
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Gebruikersavatar
Peterke
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 19:18
Locatie: Roermond

RE: MiTo QV (multiair)

do feb 25, 2010 09:39

Gisteren had ik een Multiair te leen van de dealer, echt een hele fijne motor en ook een fijne auto alleen wat mij heel erg irriteerde was dat als ik hard remde de alarmlichten vanzelf aangingen.
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3655
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: RE: MiTo QV (multiair)

do feb 25, 2010 10:39

alleen wat mij heel erg irriteerde was dat als ik hard remde de alarmlichten vanzelf aangingen.
Dat maakt het dan wel weer een ECHTE Alfa.... :mrgreen:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: MiTo QV (multiair)

do feb 25, 2010 12:25

Lees net dat Fiat Powertrain de DSG achtige bak klaar heeft voor de Mito.

AMSTERDAM - Op de Autosalon van Genève, die van 4 tot en met 14 maart wordt gehouden, stelt Alfa Romeo haar eerste transmissie met dubbele koppeling voor. Door op de viercilinder tegelijk een Stop/start-systeem te monteren, daalt het verbruik van de aandrijflijn met 10% ten opzichte van een reguliere automaat-versie.
En zo ziet dat er uit in de cockpit:

Afbeelding
Foto: autoblog.it

Met zes verzetten en een eigen drieletterafkorting: TCT

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: MiTo QV (multiair)

do feb 25, 2010 12:30

Dat is alweer anders dan het persbericht dat de dealers 2 weken geleden kregen, andere pook en met het opschrift DDCT op de pookunit, zal wal een te lastige afkorting zijn , dan ,maar TCT?

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4226
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: MiTo QV (multiair)

do feb 25, 2010 13:54

Gisteren had ik een Multiair te leen van de dealer, echt een hele fijne motor en ook een fijne auto alleen wat mij heel erg irriteerde was dat als ik hard remde de alarmlichten vanzelf aangingen.
Dat heb ik met de mijne maar 1x gehad en toen was ik wel heel erg lomp bezig...

Gebruikersavatar
dvermaat
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: za feb 11, 2006 22:03
Locatie: Groot-Ammers
Contacteer: Website

RE: MiTo QV (multiair)

di mar 09, 2010 16:14

Is er uberhaupt al duidelijk wanneer de mito leverbaar zal zijn met een (semi) automaat.

ik mag op termijn een lease auto maar moet automaat
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
147 2.0 Distinctive selespeed
33 1.5 ie imola

Gebruikersavatar
Arno Romeo
Member
Member
Berichten: 146
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:34
Locatie: Warmond

Re: RE: MiTo QV (multiair)

di mar 09, 2010 22:23

Gisteren had ik een Multiair te leen van de dealer, echt een hele fijne motor en ook een fijne auto alleen wat mij heel erg irriteerde was dat als ik hard remde de alarmlichten vanzelf aangingen.
Dat heb ik met de mijne maar 1x gehad en toen was ik wel heel erg lomp bezig...
Dat was bij mijn punto ook zo, als je maar even plotseling had remde gingen voor je gevoel de alarmlichten veels te snel aan...Vind het ook maar irritant.

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

RE: MiTo QV (multiair)

di mar 09, 2010 22:46

met de moderne volvo's evengoed.
is om achteropkomend verkeer te waarschuwen voor een harde remactie, maar meestal zorgt het alleen voor irritatie bij de bestuurder :lol:

Gebruikersavatar
Peterke
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 19:18
Locatie: Roermond

Re: RE: MiTo QV (multiair)

wo mar 10, 2010 00:07

Gisteren had ik een Multiair te leen van de dealer, echt een hele fijne motor en ook een fijne auto alleen wat mij heel erg irriteerde was dat als ik hard remde de alarmlichten vanzelf aangingen.
Dat heb ik met de mijne maar 1x gehad en toen was ik wel heel erg lomp bezig...
Dat was bij mijn punto ook zo, als je maar even plotseling had remde gingen voor je gevoel de alarmlichten veels te snel aan...Vind het ook maar irritant.
Ja en ze gaan al bij sportief rijden aan.
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1237
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: RE: MiTo QV (multiair)

do okt 27, 2011 11:40

Nederlandse prijs is bekend, 26.950 euro. Dat is met adjustable suspension, maar 17" wielen.
werd zaterdag gebeld, ze kunnen hem bestellen voor me, voor idd 26.950,-

maar wil er toch eerst een rondje mee rijden (vond de 155pk versie toch wat tegen vallen kwa snelheid)
Hm...ik heb net een proefrit met de 155pk versie geboekt wanneer de GTA voor een beurt gaat. Ben benieuwd...misschien toch ook nog incalculeren om in de QV te gaan rijden.
Zaterdag de MiTo 155PK ophalen 2008. ook in een 105 en 135 Multiair gereden, die vond ik wat te tam ondanks de nieuwere techniek. Niet zo gek omdat 'aldus Squadra' de 1ste serie T-jetjes af fabriek meestal al meer leveren dan opgegeven nl. 160 a 163PK. Da's zijn bijna QV waarden.
Dat is naast de beperkte turbo speelruimte, de rede van de betrekkelijk minder 'lijkende' vermogenstoename bij chippen. Stephan rekent namelijk netjes/eerlijk vanaf die gemeten fabriekswaarde en niet vanaf 155PK.

Ik wilde eerst nooit aan een MiTo maar na deze te hebben gereden was ik toch om :wink:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”