Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

Stellen zijraam Spider

di jul 12, 2005 17:09

Ik ben afgelopen weekend bezig geweest met het stellen van het windraampje en de zijruit aan de linkerkant van mijn Spider IV. Het windraampje wijkt nl. aan de bovenkant veel meer dan aan de onderkant ten opzichte van de voorruitstijl.
Eerst heb ik het windraamje rechter gezet: 3 bouten (boven 2, onder 1tje) los en kantelen maar.
Vervolgens schoot de zijruit iedere keer uit de geleider als hij bijna boven was. Logisch natuurlijk, want die zijruit stond natuurlijk nog onder de oude hoek.
Echter: het stellen van de ruit lukte niet. We hebben de drie bouten onder in de bak van de deur gelost en zijn aan het schuiven gegaan. Wat wij ook geprobeerd hebben (op het lossen van de bouten die door de ruit zelf heen lopen na...), we kregen de ruit niet "rechter" (i.e. de bovenkant naar voren richting voorruitstijl). Eind van het liedje was dat wij alles weer in de oude stand hebben teruggezet.
Wat hebben we over het hoofd gezien?
ps. in ieder geval niet de Dinitrol in de binnenkant van de deur, want mijn onderarm zag eruit alsof ik in het achterwerk van een koe had gezeten :?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Stellen zijraam Spider

wo jul 13, 2005 00:16

om je ruit rechterop te zetten, zal je toch de ruit los moeten schroeven van de kabel en de voorste wat naar beneden weer vast zetten
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Stellen zijraam Spider

wo jul 13, 2005 09:35

Aai, dan ga ik eerst maar een momentsleutel kopen, want de reden dat we de kabels niet los wilden halen was dat wij bang waren bij het vastdraaien de ruit kapot te draaien (ik had al een moer kapot gedraaid...).
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Algemene Technische vragen”