Daar hou ik je aanWe duwen je wel naar de 2:10 hoor
Meedoen is nog steeds belangrijker dan winnen
Is er ook een TS Cup Rookie of the year award? Oh, wacht: dat zijn we allemaal
Daar hou ik je aanWe duwen je wel naar de 2:10 hoor
Meedoen is nog steeds belangrijker dan winnen
geluids meeting op het CPZ deed het niet , volgens de berichten Bos uit 150 DBBangkok liep ook snel maar het als nood greep een speciale uitlaat gemonteerd. (150 DB).
Ben nog steeds hoogst verbaasd dat ik niet direct van de baan ben geplukt..
Had 's avonds wel een flinke tuut in m'n oren moet ik zeggen!
Ben nu mijn filmpjes aan het uploaden..geeft een aardige indruk van de herrie
Jan ik denk dat ik dat was aan het einde van de 2e race of was dat nog meergeluids meeting op het CPZ deed het niet , volgens de berichten Bos uit 150 DBBangkok liep ook snel maar het als nood greep een speciale uitlaat gemonteerd. (150 DB).
Ben nog steeds hoogst verbaasd dat ik niet direct van de baan ben geplukt..
Had 's avonds wel een flinke tuut in m'n oren moet ik zeggen!
Ben nu mijn filmpjes aan het uploaden..geeft een aardige indruk van de herrie
Ben trots op je ouwe rover, goed gedaan man. Is er zeker eentje met talent in de familie.3 jaar geleden met veel van de huidige si rijders de licentie gehaald en toen begonnen aan een 155 race project.
Echter door een lullige val van een ladder mijn heup gebroken, verkeerde diagnose in het ziekenhuis, verkeerde reparatie en steeds meer klachten,ziekenhuis bleef vol houden dat er niks aan de hand was,
echter na 2 jaar hebben ze (in een ander ziekenhuis) dat vorige maand eindelijk eens goed gemaakt en het herstel verloopt beter dan verwacht. Dat was voor mij het moment om mijn Si entree iets te versnellen aangezien de auto inmiddels zo goed als klaar was. 3 jaar lang niet gereden en op SS voor het eerst een uurtje getest, maar rustig aan gedaan door nieuwe motor, voelde toen al veelbelovend aan.
Nog een keer getest met vrijrijden.nl, maar daar vielen de remmen al na 3 rondjes volledig door de mand, dus helaas weer snel huiswaarts.
Een geschikter remsysteem kon nog net voor 11 april geplaatst worden en de heup voelde steeds beter, dus zondagochtend richting zandvoort. .
Nog nooit rondetijden gemeten, dus had geen idee of ik mee kon komen in het SI veld.
Zware auto met V6 in de neus , maar wel voldoende vermogen, dus de verwachting was om op de rechte stukken tijd goed te kunnen maken en zo te proberen in het middenveld mee te kunnen komen.
Had een plekje in de box van het giuliaweb team van Barend en dat was super, zeer goed georganiseerd en heel prettig om als rookie aan te kunnen haken, vooral Jaqueline en Jan S bedankt voor de nuttige tips en adviezen .
Voor de trainig als eerste alfa de baan op en dat was even schikken, de verse slicks waar ik zoveel van had verwacht waren een drama, totaal geen grip.
Flink slingeren om warmte in de banden te krijgen hielp maar heel matig, totaal geen vertrouwen in de auto.
Dit was nieuw voor mij, 155 was sterk overstuurd, bij de eerdere test was me juist opgevallen dat je de 155 moeilijk in overstuur kon krijgen , echter met de pirelli d2 (te hard??) banden was er totaal geen warmte in te krijgen.
Op een gegeven moment het tempo opgevoerd, maar dat werd snel afgestraft in de audi s met een 360, dat was even schikken, maar de grip werd uiteindelijk wel wat beter.
Rondetijd van 2.12 en daar was ik gezien de omstandigheden helemaal niet ontevreden over. 3e tijd.
Advies ingewonnen bij Ben Prins (Henze) en Jan slinger en die adviseerde de spanning iets lager te zetten om zo wat meer temperatuur in de banden te krijgen.
Kwalificatie begonnen en de grip leek nu eerder te verbeteren maar was nog steeds niet zoals ik gewend was, later hoorde ik van meerdere dat de baan ook gewoon erg glad was.
Merkte nu wel al dat ik het tempo goed kon bijhouden en de volvo's waar ik op gebrand was om juist die voor te blijven bij mijn debuut bleken mee te vallen, alhoewel die in de bochten behoorlijk hard gaan en de mazda's hadden er ook behoorlijk de gang in.
In de uitloop ronde van de kwali nog wat overstuur geprobeerd op te wekken en dat was helaas nog steeds te makkelijk te doen, in de box gelijk bandenspanning gemeten en die was amper toegenomen.
Toen hoorde ik mijn rondetijd van 2.07!!, kon het eerst niet geloven, maar het bleek gewoon te kloppen, had zeker niet perfect gereden, maar was aangenaam verrast door deze tijd, had gehoopt aan het eind van de dag onder de 2.10 te kunnen duiken, maar dit gaf hoop.
Dit betekende echter wel dat ik op Pole moest starten met een rollende start samen met de ZEC met hele snelle sakers en V8en en div BMW's Golf TDI ed.
Dit viel echter reuze mee en kon gelijk een gat slaan na de start, door het gebrek aan ervaring werd ik echter snel door Marc en Nick ingehaald, maar de grip nam gelukkig vrij snel toe en ik kon diezelfde ronde alweer de kop pakken door het vermogensvoordeel. Hierna met een aantal achterligers van de zec gestreden, maar toch maar besloten om hier niet teveel moeite voor de te doen aangezien ik geen alfa's meer in mijn spiegel zag.
Merkte wel dat ik halverwege de race moeite kreeg om mijn concentratie vast te houden, de vermoeiheid ging toeslaan.
Na 5/6 ronden kwamen de eerste V8 en sakers en daar werd van te voren voor gewaarschuwd dat dat link kan zijn omdat het snelheidsverschil behoorlijk groot is.
In de praktijk viel dit gelukkig erg mee.
Ging nu steeds meer merken dat ik vaak veel te vroeg en te zacht remde en veel meters liet liggen bij de diverse bochten.
Het rijden van de perfecte lijnen en het maximaal remmen wat ze ons op de cursus 3 jaar geleden hadden geleerd was een beetje weggezakt.
Gelukkig de race als eerste kunnen afsluiten en uiteindelijk toch nog 2.08 gereden.
Doordat ik nog steeds min of meer aan het revalideren ben, maar besloten om de 2e race te laten voor wat die was, hakte er toch aardig in zo'n dagje.
Wat wel duidelijk werd is dat er nog flink wat bijgespijkerd moet worden aan de rijder zelf, dus km's maken, aan de 155 lag het in ieder geval niet, die heeft geen krimp gegeven, alhoewel ik graag wat meer grip had gehad, maar daarin was ik niet de enige.
Al met al een mooie dag met een leuke groep alfa liefhebbers, is voor herhaling vatbaar.