Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Schumi is Back!

zo apr 18, 2010 18:00

Waar is de tijd gebleven dat Alfisti, Ferrari fans waren?

En ik schrijf ook voor mijzelf...
Ik baseer m'n voorkeur meer op de coureur dan op het merk, maar ik moet zeggen dat de combi Ferrari en Alonso wel m'n speciale aandacht heeft dit seizoen.
En Massa... snel maar niet allround genoeg. Ik hoop maar dat hij Alonso niet teveel in de weg blijft rijden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Schumi is Back!

zo apr 18, 2010 20:11

Wie denkt dat M. Schumacher na 3 jaar afwezig te zijn geweest alles ineens is verleerd heeft weinig kijk op autosport. Denk je nu echt dat hij het het ineens niet meer kan? Geef de man een fatsoenlijke auto die hij mede ontwikkeld heeft en hij rijdt weer waar hij hoort: aan de top. Probleem van de huidige Mercedes is dat er teveel onderstuur ingebouwd is, iets wat de meeste F1 auto`s hebben omdat er allemaal mietjes in rijden. Die kunnen alleen met zwaar onderstuurde auto`s rijden (uitzonderingen daargelaten) Schumi kan daarom dus niks met dat ding worden. Zodra hij weer de auto zo naar zijn hand heeft gezet en de auto weer licht overstuurd is (hopelijk bij de nieuwe auto in juli) kan het feest weer beginnen.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo apr 18, 2010 20:43

Wie denkt dat M. Schumacher na 3 jaar afwezig te zijn geweest alles ineens is verleerd heeft weinig kijk op autosport. Denk je nu echt dat hij het het ineens niet meer kan? Geef de man een fatsoenlijke auto die hij mede ontwikkeld heeft en hij rijdt weer waar hij hoort: aan de top. Probleem van de huidige Mercedes is dat er teveel onderstuur ingebouwd is, iets wat de meeste F1 auto`s hebben omdat er allemaal mietjes in rijden. Die kunnen alleen met zwaar onderstuurde auto`s rijden (uitzonderingen daargelaten) Schumi kan daarom dus niks met dat ding worden. Zodra hij weer de auto zo naar zijn hand heeft gezet en de auto weer licht overstuurd is (hopelijk bij de nieuwe auto in juli) kan het feest weer beginnen.
"Mietjes" ??? :roll:

Als je het dan perse over mietjes wilt hebben in de koningsklasse van de autosport, lijkt dat me eerder van toepassing op een coureur die alleen maar vooruit komt wanneer de auto volledig op hem is aangepast :twisted:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

ErwinV6

zo apr 18, 2010 20:45

Kijk we hebben hier met Alfanord een kenner aan het woord :roll:
Het zijn allemaal mietjes behalve der Schumi, ongelooflijk wat een kortzichtige opmerking :oops:
Tja idd. jij hebt wel kijk op autosport :mrgreen:
ff ter herinnering Alonso heeft de Ferrari ook niet mee ontwikkeld, Button heeft de McLaren ook niet mee ontwikkeld, sterker nog Rosberg heeft de Mercedes ook niet mee ontwikkeld.

Maar wacht ff zij zijn ook allemaal mietjeS of niet Richard? [-(

Zeg dan gewoon lekker nix en ga weer lekker zelf rond toeren op Zandvoort ...........................................kenner!
Laatst gewijzigd door ErwinV6 op ma apr 19, 2010 09:57, 2 keer totaal gewijzigd.

schummi
Advanced Member
Advanced Member

zo apr 18, 2010 21:17

Nu pas zal ook blijken wie er échte Schumi-fans zijn. Die blijven hem hun nummer 1 vinden, ook al zou hij er niks meer van bakken, geldige excuses of niet.

Fan zijn van een kampioen is zo makkelijk...[/quote]
Hans :thumbs: :thumbs:

Wat ze ook zeggen en schrijven hij blijft voor mij de beste coureur hij heeft alleen het verkeerde merk gekozen maar over een paar wedstrijden is ie weer helemaal terug.
En wat een ander zegt over meine schumi zal mijn reet toesten :moon:

Alfa Nord
Guru
Guru

zo apr 18, 2010 21:30

Kijk we hebben hier met Alfanord een kenner aan het woord :roll:
Het zijn allemaal mietjes behalve der Schumi, ongelooflijk wat een kortzichtige opmerking :oops:
Tja idd. jij hebt wel kijk op autosport :mrgreen:
ff ter herinnering Alonso heeft de Ferrari ook niet mee ontwikkeld, Button heeft de McLaren ook niet mee ontwikkeld, sterker nog Rosberg heeft de Mercedes ook niet mee ontwikkeld.

Maar wacht ff zij zijn ook allemaal mietjeS of niet Richard? [-(

Zeg dan gewoon lekker nix en ga weer lekker zelf rond toeren op Zandvoort ...........................................kenner!
Jemig, wist niet dat je kwaad werd :cry: Heb ik je op je ziel getrapt of zo? Ik zeg gewoon wat ik er van vind, is mijn goed recht toch. En je hebt mij niet horen zeggen dat Alonso, Button en wie dan ook hun auto niet mee hebben ontwikkeld. Dat zal best wel maar iedere coureur heeft zijn eigen rijstijl en sommige auto`s zijn dan meer of minder geschikt voor diegene. Heb ik het zo beter verwoord? Verder heb ik ook niet gezegd dat Schumi de enige goede coureur is, er zijn er heel veel meer. Alleen dat geneuzel dat ie nu niks meer kan begrijp ik even niet, dat noem ik pas kortzichtig, gun de beste man zijn tijd en het komt goed.
Wanneer zie ik jou op Zandvoort Erwin? Ik ben gek op uitdagingen namelijk :wink:
Laatst gewijzigd door Alfa Nord op zo apr 18, 2010 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Alfa Nord
Guru
Guru

zo apr 18, 2010 21:40

Oh ja, en ik ben geen Schumacher fan mocht je dat denken... Ik vindt wel dat hij samen met een paar andere coureurs best goed is. Tsja, relativeren kan ik ook. Het blijft namelijk maar een spelletje om het volk te vermaken:wink:

ErwinV6

ma apr 19, 2010 09:46

Leek er misschien op dat ik kwaad was, echter dat is niet zo,ieder zijn mening, wat ik wel vind dat het grote onzin was wat je zei :?
Niemand die zegt dat hij alles verleerd is, wel mis ik iedere overtuiging dat hij ook maar beter is dan iemand anders in het veld.
Je geeft aan dat als hij een auto heeft die voor hem gebouwd is hij weer goed zal zijn.
Juist dat is nu juist het probleem, in het verleden werd een auto speciaal voor der Schummi gebouwd en moesten de 2e rijders maar zien dat ze ermee overweg konden.
Nu heeft Schummi dat probleem en hij zakt in mijn ogen vooralsnog hopeloos door het ijs.
Alle overige rijders hebben te maken met auto´s die voor hen niet als maatpak zijn ontwikkeld en vooralsnog gaan die er beter mee om :wink:

ps.Wanneer zie ik jou op Zandvoort Erwin? Ik ben gek op uitdagingen namelijk Wink

Die uitdaging wil jij helemaal nietl :lol:

Alfa Nord
Guru
Guru

ma apr 19, 2010 12:31

Ok, had wat genuanceerder moeten zijn, was eigenlijk ook wat sarcastisch bedoeld hoor :D . Overigens blijf ik er bij dat iedere coureur zijn eigen rijstijl heeft en dus eigenlijk zijn auto daar op aangepast zou moeten krijgen. De toppers krijgen dat meestal ook wel voorelkaar natuurlijk.

Ennuh, echt wel dat ik die uitdaging wel wil :lol:

Michel vd Grinten
Guru
Guru

ma apr 19, 2010 12:38

Snap er weinig van.
Het lijkt net alsof Schumi de snelheid niet kan maken in de Merc. Het ligt totaal niet aan de lijnen of aan de kracht van de moter. Die Rosberg knalt wel lekker door.
Men zegt dat hij het onderstuur niet onder controle krijgt in de rustigere simpele bochten, maar daar zie je niets van tijdens het rijden. Hij rijdt zo verschrikkelijk mooi en gecontroleerd.

Ikzelf denk dat de beste man zich vergallopeerd heeft vwb het onder de knie krijgen van deze Merc. Doordat er minder getest wordt moet hij hjet er meer op laten aankomen tijdens de weekenden. Daarmee loopt hij feitelijk iedere keer achter de feiten aan: en minder tracktime en een "andere" auto dan wat hij gewend was. Daar komt dan idd ook nog eens bij dat de Merc niet voor hem gemaakt is, maar dorontwikkeld op Brawn GP.

Er komt nu een update in Barcelona. Schumi zelf zegt daar niet te veel van te verwachten, maar dat het meer op hem aankomt.

Na, anyways. Kijk eens naar opa Lauda: http://www.rtl.de/cms/information/forme ... t_id=40876

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma apr 19, 2010 13:18

Men zegt dat hij het onderstuur niet onder controle krijgt in de rustigere simpele bochten, maar daar zie je niets van tijdens het rijden.
Nee, dat viel inderdaad niet op. Het andere punt, dat hij tractieproblemen had bij het uitaccelereren van langzame bochten, viel me wel op. Hij was daar wegglijdend en wel idd relatief langzaam. Bij Rosberg viel me dat niet op, maar die is dan ook veel minder in beeld geweest.

Dit doet me trouwens denken aan het afschaffen van de traction control in de F1. Is dat niet na het vertrek van Schumacher gebeurd? Zou het kunnen dat hij daar problemen mee heeft? Ik kan me herinneren dat ik daar meerdere rijders mee heb zien worstelen in het eerste seizoen nadat dat afgeschaft was. Of zit ik er nou vreselijk naast?

Michel vd Grinten
Guru
Guru

ma apr 19, 2010 13:44

Dat klopt idd, vwb de traction control. Zeker in de regen is dat altijd heel lastig.
http://www.autoblog.com/2007/03/31/trac ... g-in-2008/

ErwinV6

ma apr 19, 2010 13:54

De nieuwelingen hebben daar ook allemaal aan moeten wennen, want in de lagere klassen hebben ze ook geen tractioncontrol.
Bovendien hadden de F1 bolides uit de eerdere jaren van Schummies carriere ook geen TC, dus niets nieuws voor hem............heeft er jaren mee en zonder gereden! :wink:

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 19, 2010 14:19

ps.Wanneer zie ik jou op Zandvoort Erwin? Ik ben gek op uitdagingen namelijk Wink

Die uitdaging wil jij helemaal nietl
Wanneer moet ik op zandvoort komen met stopwatch en camera?

Eerstvolgende trackday op zandvoort 1 mei a.s.?

Wie met welke auto's? Lijkkt me erg leuk om te meten :thumbs:
Moet ik nog schummie petjes of raikonen shirtjes meenemen? Er is nog genoeg van die oude zooi in de opruiming te krijgen tegenwoordig
Winnaar moet een petje van de tegenstander op :mrgreen:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma apr 19, 2010 14:30

De nieuwelingen hebben daar ook allemaal aan moeten wennen, want in de lagere klassen hebben ze ook geen tractioncontrol.
Bovendien hadden de F1 bolides uit de eerdere jaren van Schummies carriere ook geen TC, dus niets nieuws voor hem............heeft er jaren mee en zonder gereden! :wink:
Maar van een nieuweling hebben we niet de verwachtingen die we van Schumacher hebben. Wanneer een nieuweling op het niveau van Schumacher rijdt, zeggen we dat hij al heel goed meekomt in z'n eerste seizoen (over nieuwelingen gesproken, check die Petrov dan! Veelbelovend, zeg ik!).
En inderdaad, hij heeft er al eerder mee gereden, maar dat is wel een behoorlijk stuk dieper graven voor hem dan die drie jaar terug waar we steeds vanuit gaan.

Even voor de duidelijkheid: ik zoek een reden, niet een excuus :wink:

Terug naar “Het Forum Café”