Ook mijn project maar eens voorstellen:
Naast een AR 159 JTDm 16v en een 156 2.0TS heb ik mezelf verwend met een Alfa Spider.
De motor heeft een beurt gekregen:
En een nieuw kleurtje
Inmiddels is er ook een BMC CDA filter geplaatst (+ Squadra chip
In 2009 heb ik de auto zelf gespoten, maar dat werd niet helemaal perfect. Vandaar dat ie in de winter van 2009/2010 naar de spuitr is gegaan voor een goede beurt. Ook heb ik een nieuwe motorkap en voorbumper geplaatst. Ook een nieuw voorraam (waar gelijk een sterretje in kwam), AR166 remmen met 305mm schjiven, 18" BBS Challenge velgen, PU bussen op de achterwielophanging, Bilstein dempers en Intrax veren en Zender voorschermen met de knipperlichten in het gaas (vond ik mooier)
De nieuwe remmen:
PU volledig achter
De auto is nu bijna naar wens. MOeten nog andere banden op, nieuw subframe (+ stabi)
En als klap op de vuurpijl ga ik met een kennis die Falco Motorsport is gestart de auto aankomende winter motorisch aanpakken.
Er komt een Rotrex compressor op ( type C30-84)
Een intercooler
Water/ Methanol Injectie
lichter vliegwiel
Q2 diff
Sportkoppeling
etc. etc.
De software zou dan bij Squadra aangepast moeten worden.
Ik koop maandelijks onderdelen, heb al wat binnen:
Dmpvalve
Intercooler
W/M injectie
Deze maand komt de Q2 diff, De oliekoeler voor de compressor, nog een normale oliekoeler, een 2de gasklep en nog een setje nieuwe remblokken, de huidige OMP straatblokken zijn te lief.
Ik zit nu alleen nog te overwegen of ik wel/niet een 6bak zou plaatsen (heb ik een topic voor geopend).
Aanschaf spullen doe ik maandelijks, en in de winter zal ie worden aangepast. Ik heb nog veeeeeeeeeeeeeeeel meer plannen met de Spider, maar die komen later wel. 1 ding is wel zeker. Bilstein gaat weg, deze ruil ik in voor een setje RSA van Intrax.
Mochten jullie nog meer foto's willen van het project dan hoor ik het wel. Dit is maar een zeeeeer kleine selectie.