ik heb een mooie hardtop bij mijn Spider (1980)
Hoe wordt deze aan de auto bevestigd?
Ik heb nl alleen maar de hardtop...
Dan lijken mij fotootjes geboden!zijn er meerdere versies van dit type Hardtop voor de Spider.
Dat is apart, ik heb nl ook een korbler hardtop en die is gewoon te monteren zonder de softtop te verwijderen.Dan lijken mij fotootjes geboden!zijn er meerdere versies van dit type Hardtop voor de Spider.
De hardtop die op onze Spider zat (Korbler, te koop overigens) kon niet gemonteerd worden "over" de softtop heen. Die maakt namelijk gebruik van dezelfde bevestigingspunten.
Blijft nog een klusje van niks als je niet helemaal 2 linkerhanden hebt: softtop d'r af (meeste werk, want veel boutjes los maken), hardtop d'r op zetten, 2 bouten binnen direct om de hoek bij de b-stijl, 2 bouten in plaats van de pukkels voor de touneau cover. Kwartiertje werk als je weet hoe 't moet.
Nu je dat zo zegt....dat zou best eens kunnen passen. Ik ging er van uit dat het niet samen ging omdat je in dezelfde bevestingingspunten vast zet. Niet verder gekeken omdat de hardtop toch niet gebruikt wordt hier (en dus te koop staat).Dat is apart, ik heb nl ook een korbler hardtop en die is gewoon te monteren zonder de softtop te verwijderen.
Hij maakt wel gebruik van 2 "aansluitpunten" van de softtop, die bouten draai je er uit en dan langere bouten er in (ik heb er voor de zekerheid nog afstandbusjes voor gedraaid).
Ik geloof dat de topicstarter aangaf dat hij alleen maar de hardtop heeft dus mijnsinziens zijn ze niet aan het proberen de hardtop over de softtop heen te freubelen,vr grMoet de softtop niet open om de hardtop te monteren?