Het leveringsprogramma van de Alfa Romeo Giulietta krijgt een logischere opbouw. De Italiaanse fabrikant introduceert een minder potente tweeliter dieselmotor. Het blok dicht het grote gat tussen de 105 pk sterke 1.6 en de 2.0 JTDm met 170 pk.
Met een vermogen van 140 pk valt de krachtbron precies tussen de een-punt-zes en de tweeliter dieselmotor in en net als die bestaande motoren beschikt de nieuwkomer over het tweede generatie MultJet-common rail-systeem. Een turbo met variabele geometrie is eveneens aanwezig. Alfa Romeo geeft een maximum koppel op van 350 Nm dat reeds bij 1.750 tpm voorhanden is. Echter, de hoge output is louter in de Dynamic-modus van het DNA-selectiemenu beschikbaar. In de andere standen levert de vierpitter een trekkracht van 320 Nm, dat bij 1.500 tpm wordt afgegeven. Volgens de autobouwer snelt de Giulietta met het blok in het vooronder van stilstand naar 100 km/h in 9,0 seconden en ligt een topsnelheid van 206 km/h in het verschiet. Het verbruik bedraagt op papier 4,5 l/100 km, waaruit een CO2-waarde van 119 g/km voortkomt.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... tml?p=22,2
Zelfde blok komt volgens ander artikel ook in de 159.
