Ricambi Originali

Slush in gaskleppenhuis....?

do jul 28, 2005 18:54

Hallo Allemaal,

Mijn 155 liep niet goed stationair, dus ik het 1 en ander losgemaakt en bij het gasklephuis zag ik dat er een soort slush achtig olie laagje overal zat, zelfs in de rubberslang naar luchtmassameter tot aan het luchtfilter...
Het lijkt me niet echt goed..? kan het zijn dat hij teveel olie uit dat overloop slangetje erin gooit..? En waardoor kan dat komen dan :?

Hoop dat iemand me meer kan vertellen, maar met zoveel techneuten hier twijfel ik daar niet zo aan :)

Groet, Ro

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Slush in gaskleppenhuis....?

do jul 28, 2005 18:59

Dat is rotzooi uit je carterontluchting. Dat hoort zo. Of eigenlijk niet, maar is niet anders. Je kunt het voorzichtig schoonmaken. Het kan zijn dat je stationairklep ook smerig is. Dat ronde busje met die stekker eraan. Die kun je ook schoonmaken.

Ricambi Originali

do jul 28, 2005 19:10

Pff ben weer opgelucht :D Bedankt voor de info Kas :thumbs: Heb deze nog niet zo lang, maar ontdek steeds meer nieuwe vreemde dingen, reed eerder altijd 33jes maar die hadden nooit van dit soort wazige dingen (vooral electrische storingen)
Maar ik ga met een gerust hart de handel weer in elkaar zetten en schoonmaken...

Groet, Ro

Atte Roskam

do jul 28, 2005 19:16

En als het binnen korte tijd weer zover is, zou ik eens een andere (kwalitatief betere) olie gaan gebruiken.

Ricambi Originali

do jul 28, 2005 19:19

Heb hem laatst verversd met Kroon 15 w 40 zal toch op zich goed moeten zijn voor een 1.8TS 8V..?
En hij lust ook nog wel een 3kwart litertje per maand, dan is Kroon toch duur zat :wink:

Groet, Ro

Remco S
Guru
Guru

do jul 28, 2005 19:21

Jij weet zeker niet wat voor olie er normaal in deze motor is gedaan? van een slechte kwaliteit olie krijg je ook heel vaak prut onder het kleppendeksel, dit kan ook voorkomen als de olie niet vaak is ververst (lees lange tijd zelfde olie)

Stel als je hem eerdaags wil verversen, flush de motor dan eerst met een goed product (bv Forté motor flush)

Atte Roskam

do jul 28, 2005 19:50

En voor stukjes korter dan 6 km de fiets pakken en als je de Alfa gebruikt doen alsof het een leuke vrouw is; eerst rustig opwarmen en dan helemaal uitwonen. Oei, wat zeg ik nou; de Alfa dus.

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

do jul 28, 2005 20:07

remmenreiniger kun je gebruiken om gasklephuid goed schoon te krijgen.
Alfa romeo: The art of the machine!

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Slush in gaskleppenhuis....?

do jul 28, 2005 20:35

En voor stukjes korter dan 6 km de fiets pakken en als je de Alfa gebruikt doen alsof het een leuke vrouw is; eerst rustig opwarmen en dan helemaal uitwonen. Oei, wat zeg ik nou; de Alfa dus.
:schrik: :jumping:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Ricambi Originali

do jul 28, 2005 20:35

@Remco, Nee dat weet ik niet, maar ik geloof wel dat ze hem flink verwaarloost hebben, want heb dr al aardig wat achterstallig onderhoud aan gedaan de laatste tijd.. Dus ik geloof idd niet dat de vorige eigenaar zo'n olieververser was.
Maar die motor flush ga ik proberen, thanks voor de tip.

Enne korte afstandjes woon ik dr niet mee uit Atte.. hij is voor woonwerk verkeer zon 85km per dag :wink:

Groet, Ro

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 28, 2005 21:47

Enne korte afstandjes woon ik dr niet mee uit Atte.. hij is voor woonwerk verkeer zon 85km per dag :wink:
Groet, Ro
Dan is de benzine in Arnhem nog voordelig verkrijgbaar zeker? :shock:

Ricambi Originali

do jul 28, 2005 21:59

Tanken doe ik meestal in Duitsland, betaal je ongeveer 1.26.. Maar het blijft een nare gewoonte dat tanken :P

aralfa
Member
Member

do jul 28, 2005 22:49

remmenreiniger kun je gebruiken om gasklephuid goed schoon te krijgen.
+

dat kan, maar pas goed op voor de rubbers, die lossen op als sneeuw voor de zon met remmenreiniger.

Ciao

TBB

vr jul 29, 2005 13:36

Als je meer wil weten over de carterontluchting en hoe die te omzeilen, moet je maar eens op het forum van de 145 club kijken. Staat daar een (zeer) uitgebreid topic over.

:arrow: http://www.alfaromeo145club.nl/forum/vi ... php?t=3158

Ricambi Originali

vr jul 29, 2005 14:14

Als je meer wil weten over de carterontluchting en hoe die te omzeilen, moet je maar eens op het forum van de 145 club kijken. Staat daar een (zeer) uitgebreid topic over.

:arrow: http://www.alfaromeo145club.nl/forum/vi ... php?t=3158
Kijk dat is handige info, TBB bedankt :thumbs:

Terug naar “Algemene Technische vragen”