carlo de vries
Junior Member
Junior Member
Berichten: 55
Lid geworden op: za jan 16, 2010 15:52

startprobleem

wo nov 17, 2010 21:50

Ik ben in bezit van een AR gt bertone 1300 met een 2.0 ltr blok .
De auto start echter zeer slecht als hij een of twee dagen stil heeft gestaan , of niet en moet er
startkabels bijkomen . Hij gooit hem goed rond maar telkens dreigt hij te gaan lopen maar dan
duurt het weer min 10 sec voordat hij weer aan wil slaan .
De verdelerkap is nieuw . Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken .
mvg Carlo

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: startprobleem

wo nov 17, 2010 22:01

Brandstoftoevoer?
Misschien loopt de benzine terug naar de tank. Terugslagkepje kan helpen.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

carlo de vries
Junior Member
Junior Member
Berichten: 55
Lid geworden op: za jan 16, 2010 15:52

RE: startprobleem

za nov 20, 2010 13:57

waar zit dat klepje , ik kan hem nl niet vinden .
De auto dreigt telkens weer aan te slaan maar dit duurt
een paar minuten , hop.end dat de accu dan weer niet leeg is .
Ze hebben vorige week een nieuwe verdelerkap erop gezet ,en nieuwe
contactpunten erop gezet . Kan daar geen probleem in zitten ?
mvg carlo

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: startprobleem

za nov 20, 2010 14:14

als hij uiteindelijk loopt, loopt hij dan wel goed? dan zal het probleem nioet gauw in de ontsteking zitten, hoogstens verkeerde warmtegraad bougies.

busje startpiloot of remmenreiniger halen en bij het starten een klein beetje in het luchtfilter laten spuiten door een helper. Als hij dan meteen aanslaat heb je een brandstof-probleem. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

carlo de vries
Junior Member
Junior Member
Berichten: 55
Lid geworden op: za jan 16, 2010 15:52

RE: startprobleem

zo nov 21, 2010 09:40

ik zal eens proberen , bedankt

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: startprobleem

zo nov 21, 2010 18:14

Teruglopen benzine na twee dagen hoeft geen probleem te zijn, blijft nog genoeg in de carbs staan. Hoe start je de Bert met koude motor trouwens?
Normaal kan het zonder choke, ik heb dat ding nog nooit gebruikt. Een keer of vier pompen met het gaspedaal, en daarna half gas zou voldoende moeten zijn...een beetje een gevoelskwestie.
Eenmaal warm: starten met weinig gas geven...NGKaatjes er in?

Suc6 in elk geval! :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: startprobleem

ma nov 22, 2010 18:15

Is een beetje carb. afhankelijk. Mijn Dellortootjes bv houden erg van een sjookje, maar dan wel met gas dicht,
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

carlo de vries
Junior Member
Junior Member
Berichten: 55
Lid geworden op: za jan 16, 2010 15:52

RE: startprobleem

ma nov 22, 2010 19:59

Ik heb ook dellortos . Moet de luchtfilter in de winter niet naar binnen staan ipv naar buiten toe gericht ?

Heeft daar waarschijnlijk niks mee te maken
mvg Carlo

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: startprobleem

di nov 23, 2010 07:17

Maakt voor starten niets uit. Als je niet onder omstandighden rijdt van hoge luchtvochtigheid en temp vlak. boven het vriespunt kun je het luchtfilter het beste in zomerstand laen staan. (rechtstreeks vanuit het front dus). Alhoewel bij de meeste Juultjes winterstand ook zomerstand is geworden omdat simpelweg de slang naar het blok ontbreekt. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

yana artc37
Junior Member
Junior Member
Berichten: 80
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 20:28
Locatie: Goeree

RE: startprobleem

wo nov 24, 2010 21:47

Ook door poreuze brandstofslangen kan de benzine snel teruglopen, het duurt dan vrij lang eer de carbs weer gevoed worden.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: startprobleem

wo nov 24, 2010 22:18

Als er nieuwe puntjes gezet zijn, moet je tijdstip ook opnieuw gesteld zijn. Zit de slang nog wel aan het vacuumdoosje op de verdeler? Of zit er geen vacuumdoosje op?

carlo de vries
Junior Member
Junior Member
Berichten: 55
Lid geworden op: za jan 16, 2010 15:52

RE: startprobleem

do nov 25, 2010 17:40

Moet je op tijd zetten op gevoel , losdraaien en wat verzetten , en luisteren naar de uitlaat of hij lekker loopt
en niet ploft .
mvg carlo

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: startprobleem

do nov 25, 2010 18:02

Heb je al geprobeerd of hij met wat remreiniger wel vlot start?

En verdeler afstellen moet eigenlijk met een stroboscoop.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: startprobleem

do nov 25, 2010 18:22

Kontakthoek en tijdstip moet je niet "op het gevoel" afstellen inderdaad. Eerste de hoek (kontaktpuntafstand) en dan netjes met de strobo het tijdstip. Controleer vervolgens, ook met de strobo, of de vervroeging goed is.

carlo de vries
Junior Member
Junior Member
Berichten: 55
Lid geworden op: za jan 16, 2010 15:52

RE: startprobleem

do nov 25, 2010 18:35

oke , bedankt , ik ga er mee aan de slag.
mvg carlo

Terug naar “Algemene Technische vragen”