Dat ziet er uit als een nette 156! Misschien trap ik een open deur voor je in, maar weet je wel wanneer de distributieriem + toebehoren voor het laatst vervangen is? Interval is 60.000km of 3 jaar en ze willen soms nog wel eens wat eerder de geest geven. Het zou zonde zijn als je bijvoorbeeld net voor de 120.000km ineens met een paar kleppen in de zuigers zit.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?
die is bij de 80 vervangen, dus ik zit op de helft van het tegenwoordige 60 interval.
en zulke dingen zijn altjid welkom! ik heb lievert dat iemand me erop attendeert dan dat ik ineens met een gebroken distributieriem sta.
het eerste wat ik eraan wil gaan verhelpen is het airbag-lampje, dat blijft maar branden, nou las ik ergens iets over een contacte bij een of andere c-stijl in de koffer, maar toen ik gisteravond keek kon ik zo snel niks vinden.
ik denk dat ik daar maar een keer naar moet kijken als het licht is.
Houd ook het tijdsinterval in de gaten, na 3 jaar moet hij ook vervangen worden! En een auto met zo'n lage kilometerstand kan best wel eens langer over 60.000km doen dan 3 jaar
Wat betreft je airbaglampje is een stekkerverbinding inderdaad de eerste verdachte, maar ik zou je niet kunnen zeggen waar de stekkers in een 156 exact zitten (hangt natuurlijk ook af van het aantal airbags).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?
En als je graag gewaarschuwd wilt worden moet je ook eens goed naar de bodemplaat en onder de vloerbedekking gaan kijken . Daar wil namelijk nog wel eens wat roest te voorschijn komen.
Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.
Het bodemplaat roest probleem is eigenlijk alleen voor de versie's met airco. Dus als je airco hebt zeker even onder de vloermat kijken aan de bestuurderskant. (niet de losse vloermatjes maar het vloertapijt van de auto)
De C stijl stekker is volgens mij alleen van toepassing als je een gordijn airbag hebt. (en die heb je zo te zien niet)
Simpelste oplossing is laten uitlezen, het kan de stekker onder de stoel zijn maar de airbag computer wil bij de 1e type's ook wel de geest geven.
Laatst gewijzigd door Gtv4 op di dec 14, 2010 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.