Na enige jaren te hebben gereden met een TS in een Giulia,begin ik toch een beetje genoeg te krijgen van het geluid.Ik heb het plan opgevat om throttlebody's te maken van een set oude carburateurs.Ik moet dan met een megasquirt(o.i.d.)gaan werken.Nu staan er heel veel reacties op diverse fora hierover,maar ik mis het begin een beetje .Mijn LMM.vervalt,en hier komt een MAP sensor voor in de plaats.Dat is een onderdruksensor ,en wordt die standaard meegeleverd?Gasklepsensor kan ik behouden?(overbouwen natuurlijk),en krukassensor ook?(ik lees telkens over een triggerwiel)
Dan de megasquirt,is er een basisprogramma voor bijv.een alfa TS,welke ik er zo in kan schieten?Er moeten tabellen ingevuld worden,ik weet zo'n driedimensionale figuur,hoe ziet dat er uit in getallen om in te voeren,en waar kan ik dat eventueel vinden?
Eerst moeten alle IO ingevuld worden,dwz.ook de max. en min. V,of Ohm waarden van de desbetreffende sensor/actuator?
M.a.w.is het een beetje te doen voor een doe het zelver,Ik heb enige ervaring met PLC's,maar niet met chiptuning o.i.d.
De bedoeling is een motor die lekker loopt en klinkt,Het allerlaatste PK'tje maak ik mij niet zo druk om.
Je moet een breedband Lambda sensor hebben dan kan ie zichzelf inleren,maar dan moet je hem natuurlijk wel zelf eerst aan de loop hebben .