Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: elektronische ontsteking conversie kit

do jul 28, 2005 10:24

Hoi allemaal,

Heb helaas het artikel in klassieker & Techniek gemist (het hele blad dus).
Kan iemand het voor mij scannen of kopiëren? (puur voor eigen gebruik).

Om gelijk aan te sluiten op de vraag:

Pertronix
Lumenition
Optronic
Alfa 75 ontsteking..
etc.

Wie heeft positieve of negatieve ervaringen met een van deze system op Giulia's?(inbouwen, afstellen, resultaat, betrouwbaarheid en kosten).

Hert gaat bij mij trouwens om een Giulia Super met een 1750 oud type met bosch ontsteking met mechanische vervroeging.

Bedankt voor de reacties,

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: elektronische ontsteking conversie kit

do jul 28, 2005 16:58

Heeft er ooit iets gestaan in het klaverblaadje over ombouw naar electronische ontsteking?

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: elektronische ontsteking conversie kit

do jul 28, 2005 23:05

Raadpleeg Zoekfunctie maar even op het oude forum. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: elektronische ontsteking conversie kit

vr jul 29, 2005 10:21

Ik zal het proberen in te scannen. Ik heb de scanner al al lang niet gebruikt, ben benieuwd!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: elektronische ontsteking conversie kit

zo jul 31, 2005 16:34

Alvast bedankt!

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: elektronische ontsteking conversie kit

zo jul 31, 2005 17:19

Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: elektronische ontsteking conversie kit

ma aug 01, 2005 10:45

En hartelijk dank!!

Iemand met ervaring met de andere merken?

ps: hoe kom ik ook weer op het oude forum??

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
roel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 763
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:18
Locatie: Meppel
Contacteer: Website

Re: RE: elektronische ontsteking conversie kit

ma aug 01, 2005 10:47

ps: hoe kom ik ook weer op het oude forum??

Thom
Ga hierboven naar 'Zoeken' en daar staat de link

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: elektronische ontsteking conversie kit

di aug 02, 2005 14:48

Vandaag de motor helemaal laten afstellen. Dat was ook wel nodig.

Nokkenas timing verkeerd
Kleppen stonden verkeerd
Carburatuurs compleet verkeerd
Verstopping in stationair sproeier
Verstopping in het vacuumslangetje
Ontsteking stond verkeerd, maar dat was logisch na het inbouwen van elektronische ontsteking.

Ik ben al bij een aantal bedrijven geweest om de boel af te laten stellen, maar uiteindelijk wisten ze er geen van allen wat van.

Ik ben nu naar Garage Baak in Voorschoten geweest. Persoonlijk met de heer Baak hebben we de motor stap voor stap afgesteld. Hij heeft alles uitgelegd en het echte gereecshap werd gebruikt. Het resultaat is verbluffend. De mtor loopt nu super. Eindelijk heeft er iemand aan gewerkt die er echt verstand van heeft. En dat voor een zeer schappelijk prijs ook nog. Kortom voor dit soort gespecialiseerd werk ga ik voortaan naar de kenner.


Al met al loopt de motor met deze conversie kit nu zeer goed.

Ik heb nu met meerdere mensen contact gehad die hetzelfde kitje in hun Alfa hebben ingebouwd.
We lopen allemaal tegen dezelfde probleempjes aan. De spacer past niet altijd even goed. De module moet op hetzelfde niveau zitten als de spacer. Is bij niemand nog gelukt. Blijft 2-3 mm verschil inzitten, maar heeft geen effect op de prestaties. Doorvoeren van de draden is een ramp. Lukt wel, maar echt gepruts. Ik heb de eindresultaten van de andere nog niet gehoord. Bij het verwijderen van de condensator blijft er een schroefgaatje over wat je makkelijk opvult met het schroefje waarmee de condensator vastzat. Het probleem is dan dat het schroefje te ver in de ontsteking steekt. Gevolg: het draaimechanisme loopt hier tegen aan of de verdeelkap past niet goed meer. Dus boutje op maat zagen of een vulring er tussen.

Er was een opmerking van de heer Baak. De vonk is matig. Hoe dat komt weet ik niet. Misschien heb ik draden gebruikt met een te hoge weerstand, maar dat is maar een gok.
Heeft iemand nog een idee daarover?
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
roel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 763
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:18
Locatie: Meppel
Contacteer: Website

Re: RE: elektronische ontsteking conversie kit

di aug 02, 2005 15:27

De module moet op hetzelfde niveau zitten als de spacer. Is bij niemand nog gelukt. Blijft 2-3 mm verschil inzitten, maar heeft geen effect op de prestaties.

Doorvoeren van de draden is een ramp. Lukt wel, maar echt gepruts.
Ik was inderdaad één van die niemand :wink:

Oh ja, die draden doorvoeren dat was echt een ramp :evil: :evil: :evil:
Heb het setje ingebouwd en ik had daarbij dus nog het probleem dat de 'spacer' (heet dat zo ?) te ruim om de verdeleras gaat, met als gevolg dat de timing kan verlopen.
Voorlopig wel gefixeerd, maar als EDS weer open is toch maar navragen hoe dit kan (nokjes teveel afgesleten en dus as te weinig vierkant?).

Heb alleen nog maar stationair gedraaid en dat liep erg mooi, zelfs met koude motor en 500 RPM.

Ga morgen even echt rijden, maar eerst vanavond nog even bougies controleren.

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”