alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Nieuwe Lancia's

vr feb 18, 2011 22:24

mmmmm..een mpv alfa...kan me r nog weinig bij voorstellen...
het is wel zo..dat als ze hier wat mee kunnen verdienen dan zou je zeggen dat ze daarna weer een eigen gezicht kunnen ontwerpen..
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

y10 fire lx ie
Member
Member

Re: RE: Nieuwe Lancia's

vr feb 18, 2011 23:10

Vroeger was alles beter :cry:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is ook weer als wat jaartjes geleden

Afbeelding
je vergeet er nog een:
Afbeelding

:mrgreen:
Verzameling:
Lancia:
Y10 Fire 87
Y10 Selectronic 90
Y10 Junior 95
Ypsilon 01
gehad:
2x Alfa 145 1.7 16v 96
Fiat Panda 94 Cinq 96
2x Lancia Y10 89, 90, 91, 92, 93

Corrado
Guru
Guru

vr feb 18, 2011 23:17

Dit is het grootste dieptepunt uit het bestaan van Lancia. Daar vallen de eerdere veel te nonchallante aanpak van Fiat en de daar uitvoortgekomen Fiat 132 kloon met de naam Beta en het zwalkende beleid van de afgelopen 25 jaar geheel bij in het niet.
Alleen die gril met horizontale strips al. Om over de Voyager maar te zwijgen want daar krijg ik verder geen regel over uit mijn Apple toetsenbord. Ik rijd zelf inmiddels in mijn tiende Lancia en ja, ik ben een volhouder, hoe zeer men ook haar best gedaan heeft om me als klant kwijt te raken de laatste jaren.

Ik heb vorig jaar toevallig een heel stuk in een Chrysler 300 gereden, een leuke stoere auto en inderdaad een beetje een vrachtwagen zoals ie wel genoemd wordt. Maar absoluut geen Lancia. En ik ben er van overtuigd dat Fiat hier een enorme denkfout maakt en bovendien de overgebleven Lancia rijder volledig onderschat (sowieso de laatste jaren totaal vergeten is). Met de nieuwe Delta, die ik zelf ook een jaar gereden heb, kreeg ik het gevoel dat men weer had teruggevonden waar het Lancia imago op gebasseerd is: op karakter, exclusiviteit en bijzondere, eigenzinnige vormgeving. Maar nu blijkt dat een lucky shot geweest te zijn...

Mijn merk:

Afbeelding

Koen

147klaassie
Newbie
Newbie

do feb 24, 2011 15:08

heel jammer...leuke 300c...had nog voor een 300c station gekeken..alleen paste de hond er niet in..en het was wel heeeeeel plastic..
lancia was vrij vooruitstrevend...
chrysler daarentegen..
Is het geen paard? Als je hond niet in een 300 Station past weet ik het ook niet meer...

En idd collega heeft sedan, is very plastic, echt Amerikaanse wansmaak...
gehad: 33 1.5ti('87), 33 1.4ie('94), 155 2.0ts L('94)147 1.6 veloce('01),
Nu:Brera 2.2jts('06) , ducati m600monster('99), Fiat Panda 1,2 ('11)

"Als ik in een Mercedes wil zitten, bel ik wel een taxi"

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do feb 24, 2011 17:40

heel jammer...leuke 300c...had nog voor een 300c station gekeken..alleen paste de hond er niet in..en het was wel heeeeeel plastic..
lancia was vrij vooruitstrevend...
chrysler daarentegen..
Is het geen paard? Als je hond niet in een 300 Station past weet ik het ook niet meer...

En idd collega heeft sedan, is very plastic, echt Amerikaanse wansmaak...
:lol: :lol: :lol: ...wij hebben ook wel s gedacht wanneer ie s zou stoppen met groeien..is een kruising labrador met iets dog-igs..duits, deens dan wel argentino of cane corso..
hij zou r wel in passen hoor..alleen zitten zou niet zo prettig zijn..de hoogte valt erg tegen in een 300c station en het was niet de bedoeling dat ie weer op de achterbank zou gaan zitten zoals bij onze colt uit 1990...aangezien ie dan regelmatig met zn hoofd tussen ons in zit...
nu een honda hr-v voor het apparaat..
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

vr feb 25, 2011 09:10

Thema vind ik niet lelijk, Yppo is OK maar toch wennen aan de grille die ik op Delta niet mooier vind geworden ...
maar die Flavia is hoog Kia Sorrento Hyundai Sonata gehalte en die Grand Voyager lijkt wel een Hino MPV ... als ze al eens die Chroombling velgen(precies allemaaal uit het zelfde rekje van Matchbox) door matte gelakte exemplaren vervingen of satijnpolish zo ook voor de chroom op de auto's door satijnpolished ... iets meer moeite om verschil te maken mag toch wel :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Corrado
Guru
Guru

vr feb 25, 2011 09:28

Thema vind ik niet lelijk, Yppo is OK maar toch wennen aan de grille die ik op Delta niet mooier vind geworden ...
maar die Flavia is hoog Kia Sorrento Hyundai Sonata gehalte en die Grand Voyager lijkt wel een Hino MPV ... als ze al eens die Chroombling velgen(precies allemaaal uit het zelfde rekje van Matchbox) door matte gelakte exemplaren vervingen of satijnpolish zo ook voor de chroom op de auto's door satijnpolished ... iets meer moeite om verschil te maken mag toch wel :wink:
Werp een blik op een Thesis en Delta en je ziet de enorme weg terug...

Y ziet er goed uit, de latste echte Lancia?, alleen snel die Chrysler gril vervangen (bij de nieuwe Delta ook).

Koen

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 25, 2011 12:31

Niet lelijk goed, dat is een kwestie van smaak.
maar een Lancia? nee! absoluut niet. Dit zijn gewoon Chryslers met een Lancia logootje. Een dieptepunt in de historie van dit roemruchte merk.
Hoe zou je het vinden als de opvolger van de 166 straks ook niks anders is als een Chrysler 300 C met een Scudetto?

Corrado
Guru
Guru

vr feb 25, 2011 12:43

maar een Lancia? nee! absoluut niet. Dit zijn gewoon Chryslers met een Lancia logootje. Een dieptepunt in de historie van dit roemruchte merk.
Hoe zou je het vinden als de opvolger van de 166 straks ook niks anders is als een Chrysler 300 C met een Scudetto?
Da's een goeie...

Een voordeel: de Fiat dealers doen toch niet hun best om Lancia's te verkopen (hebben ze nooit gedaan en doen ze nog steeds hartstochtelijk niet inclusief belabberde service) dus erg veel van deze netvliesverbrandende nep-Lancia's zullen we niet zien rijden gelukkig...

Koen

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 25, 2011 14:40

Da's een goeie...

Een voordeel: de Fiat dealers doen toch niet hun best om Lancia's te verkopen (hebben ze nooit gedaan en doen ze nog steeds hartstochtelijk niet inclusief belabberde service) dus erg veel van deze netvliesverbrandende nep-Lancia's zullen we niet zien rijden gelukkig...

Koen
Toch vind ik het een merkwaardige keuze van Fiat want op de thuismarkt doet Lancia het juist wel goed (je ziet daar tegenwoordig meer Lancia's als Alfa's rijden) en ik weet niet of de gemiddelde Italiaan nou op veredelde Chrysler's zit te wachten.

Corrado
Guru
Guru

vr feb 25, 2011 15:36

Daar zit helemaal niemand op te wachten is ook een hele grote denkfout en blijkbaar heeft men niets geleerd van dit soort beslissingen uit het verleden in de autowereld. Het heeft nog nooit gewerkt en zal zeker niet werken waar de identiteit/eigen gezicht zo'n sterk deel uitmaakt van de merkbeleving als bij een merk als Lancia (of Alfa Romeo). Gewoon dom en de doodsteek voor een prachtig merk.

Koen

Terug naar “Het Forum Café”