1992 Alfa Spider 2.0 type 4

Inderdaad ja weet ik ook.Uit 1981? Lijkt me stug, dit type spider (serie 3 of aerodynamica) is geïntroduceerd in 1983. Of ie ie omgebouwd van type 2 naar type 3?
Thx!Mooie foto's Tom![]()
huh, waar heb je die tapijten gehaald?
Misschien is het een import-auto waarbij het bouwjaar verkeerd overgetyped is? Heb je de historie van de spider erbij gekregen en valt daar niets uit af te leiden?Inderdaad ja weet ik ook.Uit 1981? Lijkt me stug, dit type spider (serie 3 of aerodynamica) is geïntroduceerd in 1983. Of ie ie omgebouwd van type 2 naar type 3?
Twee opties ofwel is ie omgebouwd ofwel omgekat..
Aangezien ik nergens iets kan opmerken dat er op wijst dat hij is omgebouwd, lijkt het mij het tweede te zijn. Al zie ik ook daar nergens aanwijzingen van. Moet in elk geval professioneel gedaan zijn![]()
Toch leuk een Spider type 3 van 1981, moet wel de eerste zijn
Nou, onder de motorkap lijkt ie echt niet op een coda tronca hoor! Dus als het een coda tronca (type 2) is, dan hebben ze hem wel heeeeel uitgebreid en nauwgezet omgebouwd!Heb ik al gedaan en ging dus inderdaad om een coda tronca uit 1981. Was ik dus niet veel verder mee en kunnen dus beide opties nog..
Msn aan de hand van motornummer, moest dat van een aerodynamica zijn..lijkt ie wel omgekat..
Mmm wat is er dan zo verschillend met een coda tronca uit 1981? Buiten de luchtfilters die ik er zelf heb opgezet..Nou, onder de motorkap lijkt ie echt niet op een coda tronca hoor! Dus als het een coda tronca (type 2) is, dan hebben ze hem wel heeeeel uitgebreid en nauwgezet omgebouwd!Heb ik al gedaan en ging dus inderdaad om een coda tronca uit 1981. Was ik dus niet veel verder mee en kunnen dus beide opties nog..
Msn aan de hand van motornummer, moest dat van een aerodynamica zijn..lijkt ie wel omgekat..
Ik ken wel wat Spiders die van een type 3 omgebouwd zijn naar een type 2. Omgekeerd echter is voor mij de eerste keerIk weet bijna voor de volle 100% zeker dat je een coda tronca type 2 uit 1981 hebt die omgebouwd is naar type 3 (zeker geen omgekatte type 3).
Dat verklaart dan ook waarom de bumpers in kleur zijn, die horen zwart te zijn met een zilver gespoten bovenkant, bumpers in kleur horen bij type 4..
Van die ombouw ben ik zelf nog niet zo zeker.Ik ken wel wat Spiders die van een type 3 omgebouwd zijn naar een type 2. Omgekeerd echter is voor mij de eerste keerIk weet bijna voor de volle 100% zeker dat je een coda tronca type 2 uit 1981 hebt die omgebouwd is naar type 3 (zeker geen omgekatte type 3).
Dat verklaart dan ook waarom de bumpers in kleur zijn, die horen zwart te zijn met een zilver gespoten bovenkant, bumpers in kleur horen bij type 4..