za feb 26, 2011 15:49
Alfa Romeo is per definitie al een Klassiek merk, dus dat staat wat mij betreft sowieso boven elke discussie.
Hoe een type een klassieker wordt/is ligt volgens mij ook bij het "oh ja, die" gehalte ervan.
bv. noem E-type (je hoeft er echt de merknaam niet bij te noemen) en iedereen weet waarover je het hebt.
Ook zo met kever, 2cv, DS, 300 SL en zo kunnen we nog wat uurtjes doorgaan.
Dat ligt bij Alfa Romeo's toch wat anders.
Iedereen kent het merk wel maar een type kunnen de meeste niet noemen of zelfs maar herkennen.
Wat mij betreft is bv. de 75 cht wel een Cult-auto in wording, zoniet is hij het al, dit omdat er een vrij grote groep echte adepten van rond loopt, een vriend van mij is er bv. ook zo een.
Deed een keurige 155v6 '96 weg om met bijbetaling een 75 v6 uit '90 aan te schaffen.
Doch buiten deze groep is er weinig tot geen echte interesse in.
(Geef de 75 als voorbeeld, dus val niet met z'n allen over me heen a.u.b, heb niks tegen de 75).
Als er al een klassieker is te benoemen binnen het merk dan zou dat volgens mij toch de Giulia moeten zijn.
Wat nieuwere types betreft zullen weinig later als echte klassieker bestempelt gaan worden omdat Alfa eigenlijk de volumetypes sinds de 156 ook ontwikkeld heeft om een plaats binnen de leasemarkt te veroveren en klanten uit de degelijke Duitse (lees Audi, BMW enz.)auto's te lokken en daarmee het echte "cuore sportivo" toch een beetje heeft losgelaten.
Deze auto's zullen waarschijnlijk binnen de Alfa gemeenschap wel een plaatsje veroveren (CULT?), doch of dat er buiten ook kan gebeuren (KLASSIEKER), is heeeeel erg koffiedik kijken
Eigenlijk zouden we met z'n allen dit hele gedoe moeten loslaten en wat je ook rijdt, bromt, motort of wat mij betreft vaart (Ben absoluut fan van Riva-boten, alleen geen budget) en proberen wat je mooi vindt al of niet in beweging te houden!!!!!!!!!!!!!!!!!
gehad: 33 1.5ti('87), 33 1.4ie('94), 155 2.0ts L('94)147 1.6 veloce('01),
Nu:Brera 2.2jts('06) , ducati m600monster('99), Fiat Panda 1,2 ('11)
"Als ik in een Mercedes wil zitten, bel ik wel een taxi"