En na het doorspitten van al mijn oude video´s is dit het laatste filmpje wat voor mij de moeite was om te bewaren. Ik wist zeker dat ik nog een opname van Tros Kieskeurig had met als onderwerp in ´Wrak van de weg`, een Sud, de Sud kwam regelmatig voorbij en ik had 2 afleveringen op video maar 1 wist ik van dat die weg was, helaas de andere ook niet kunnen vinden.
Er was een HARC dag op Zandvoort en leden van ´een´ Nederlandse Alfaclub konden ook meedoen. Ik had toen de ´85 Sprint QV met 1700 8v motor, ik had er toen een bromfietser tegenaan gehad en er een ander voorscherm, motorkap en ruit opgezet en het geheel in Carabo groen met rood geverfd, want ik was niet meer van plan ermee door te gaan omdat ik eigenlijk de Sud sedan vorm veel leuker en typischer vond toen, en nu nog. Echter was ik niet van plan de motor in de soep te draaien wat ik wel deed, ook nog 2x gespind, zie eens wat ik hard ging maar toch maar niet er mijn beroep van gemaakt dus. Na afloop dacht ik, ik start de motor en probeer zover mogelijk van het circuit vandaan te komen, en zodra ik strand bel ik dan de wegenwacht, die zouden wel niet tot op het circuit komen. Echter had ik het tot thuis gehaald op anderhalve cilinder en met zorgvuldig spelen met het gas haalde ik 70 per uur, op een gegeven moment kon ik slipstreamen achter een paardentrailer en daar 200 km achter gezeten, ik zie die paardekont nog voor me.
http://www.youtube.com/watch?v=Zyg75Ae0psc