Heb een keer een eend vermoord op een drukke weg, had de 155 toen net een dag
Toen ik vroegah nog ochtendkrant liep zag ik best wel vaak half opengereten katten...
Daar kon/kan ik ook slecht tegen, ben een enorme kattengek (en poesen )
Dat was in inderdaad plan B en sindsdien plan A.@dinky boy: Vogels de nek omdraaien is inderdaad niet de beste methode. "fatale hersenschade" is de meest snelle (dus stressvermindernde) en pijnloze methode die er is.
Kijk, zo hoort het nou, er zijn genoeg hufters die doen alsof er dan niets aan de hand is en gewoon door rijden. Een goede vriendin van me zag laatst nog dat er een kat aangereden werd, en wat denk je, gewoon doorrijden, ze heeft zelf het beestje opgepakt, en is gaan aanbellen bij deuren bij wie het beestje hoogstwaarschijnlijk hoorde. Kat heeft het helaas niet overleefdIk heb in 1999 toen ik net 5 dagen mijn rijbewijs had een zwerfkat aangetikt.
Hij leefde nog dus heb hem meegenomen naar de dierenarts, hij had zijn voorpootje gebroken, en een scheurte in zijn heup.
Beestje laten oplappen, en hem mee naar huis genomen om voor te zorgen, en wat denk je, beestje nooit meer weg gegaan.
Hij heeft 5 jaar bij ons gewoond, wij noemde hem Lucky.
Kan zo snel ff geen foto vinden op mijn pc
Ben echt een dierenvriend, zou het niet over mijn hart kunnen krijgen een dier lang de weg te laten liggen, als het nog leeft dan
Edwin
hehe, doet me denken aan vroeger....Overigens, mijn 155 is zodanig laag, alles wat groter is als een cavia overleeft het niet als ik erover heen rijd. Als ze niet voor m'n wielen duiken, dan eindigen ze met een flinke klap op de bumper, dus ik kan niet eens uitwijken als ik dat zou willen.
Mooi verhaal! Veel mensen laten hun katten ook veel naar buiten (of zouden ze zelf naar buiten sneaken) met alle gevolgen van dien, de beesten halen kattekwaad uit (vogeltjes pakken enzovoorts) maar lopen zelf ook gevaar op de weg. Ik ken er ook wat die gewoon hun katten binnen houden en dat gaat ook prima, of de kat dat zelf ook vind, geen idee.Ik heb in 1999 toen ik net 5 dagen mijn rijbewijs had een zwerfkat aangetikt.
Hij leefde nog dus heb hem meegenomen naar de dierenarts, hij had zijn voorpootje gebroken, en een scheurte in zijn heup.
Beestje laten oplappen, en hem mee naar huis genomen om voor te zorgen, en wat denk je, beestje nooit meer weg gegaan.
Hij heeft 5 jaar bij ons gewoond, wij noemde hem Lucky.
Kan zo snel ff geen foto vinden op mijn pc
Ben echt een dierenvriend, zou het niet over mijn hart kunnen krijgen een dier lang de weg te laten liggen, als het nog leeft dan
Edwin
Vindt ik ook erg moeilijk, bij een vogel zet ik mij ook wel eens scharp omdat uitwijken of een noodstop te gevaarlijk is. Maar ik denk dat bij een hond bijv. mijn instinct ook het overneemt en alleen maar hard wil remmen...en ja, officieel moet een achterligger 2 seconden afstand houden en zijn/haar aandacht erbij hebben, maar ja, in de praktijk minder dan 1 seconde afstand en een mobiel aan het oor...Volgens mij staat er in de wet dat je niet mag afremmen voor dieren lichter dan ... kilogram.
Juist om dit soort ongelukken te voorkomen.
Beter maar nog een keertje er overheen rijden dan het dier laten lijden. Ik zou zelf ook niet willen liggen kreperen als ik dodelijk gewond was. Dat ze dan stoer roadkill roepen, tsja....Sommige mensen vinden het lollig en rijden er extra nog een keer overheen en grappen dan "roadkill" of iets dergelijks. Dat vind ik dus echt respectloos pff.