Recente blunder...te lang doorrijden met een slippende koppeling van de 156 GTA.
Tja, en dan staat 't meisje op een donderdagavond op weg terug uit Maastricht langs de A2 bij hmp 128 stil. Opeens de grip kwijt, 6000 toeren maar niet harder dan 60km/uur, en tenslotte geen meter meer vooruit te krijgen...
Ik zal de exacte teksten die ze me toevertrouwde door de telefoon maar niet neerzetten, maar ze was niet blij.
De koppeling slipte al een tijdje, maar tijd, geld en zin gebrek hadden ertoe geleid dat ik (!) nog geen afspraak bij een van de dealers of specialisten tussen Haarlem en Den Haag had gemaakt. En op de stukjes tussen Haarlem en Schiphol ging 't nog wel. Oke, geen stoplichtsprintjes en ook bij een tussen acceleratie waren de 250 pk's niet weg te krijgen. Dus waarom haast maken om van zo'n 1500 tot 2000 euro's te scheiden??
Nu heeft Nieuwkoop er van de week dus een nieuwe in geknutseld, met renovatie van het vliegwiel en een nieuwe koppelingscilinder. En voor een heel redelijke prijs, mag ik wel zeggen! Afgelopen zaterdag dus weer eens een leuke rit in de Spider kunnen maken, helaas door dreigende regen met dichte kap. En na een kort bezoekje aan de 's Hertogenbosche Alfa dealer weer een breed glimlachende C. toen ze weer in "haar" GTA de snelweg op draaide.
Wijze les (voor mij): als d'r wat mankeert, niet lullen, gewoon laten fixen. Het vrijmaken van budget, tijd en zin om de GTA bij een dealer te parkeren wegen niet op tegen het gemopper en gevloek van de lieftallige aanstaande.
Over een kleine 4000 km dus netjes voor de 160.000 km beurt. Incl. aanschaf van nieuwe sleutel en laten herstellen van het bestuurdersdeurslot.
