wo apr 27, 2011 21:36
Vandaag laten checken.
Het peil van de KVS blijft goed. Thermostaat is oké. Slangetje is losgetrokken: vloeistof circuleert gewoon..
Opvallend dingetje was dat het pisstraaltje wat er uit kwam een nog kleiner pisstraaltje werd toen ik gas gaf... Als de motor toeren maakt zou ie toch meer en sneller de vloeistof moeten rondpompen???
Afijn, bovenstaande duidt wel op de vermoedelijke oorzaak: een slecht werkende waterpomp.
Ik heb test gereden terwijl er een computer is ingeplugd in de auto. De KVS temp. was steeds 6 a 7 graden hoger dan de meter op mijn dash aangaf.... Kleine afwijking, verder werkt ie prima.
Als ik nu redelijke stukken rij, en flink gas geef als de motor op temp is, loopt de meter nog steeds iets op. Naar mate ie langere tijd meer toeren maakt (snelweg, 120/130 kmpu) loopt de temp ook verder op. Als hij dus inderdaad minder rondpompt terwijl het toerental toeneemt, word ie sneller warm.
Dit verklaart misschien ook waarom de temp.meter weer op 90 komt te staan als ik rustig rij of 'm stationair laat draaien toch? Blijkbaar kan ie het dan weer bijhouden denk ik?
Vloeken is aangeleerd.. Bidden toch ook?
- 155 2.5 V6
Gehad:
- 33 SW 1.7 IE
- 166 2.5 V6 24v
- 155 2.0 TS 16v Sport WB
- 166 3.0 V6 24v Sporttronic
- 146 Junior 1.6 TS
Bellezza, Velocità e Passione