OZ snel krom? dan doe je iets toch niet goed...
Alsof iemand bewust zijn velgen kromrijd?
1x busje met bouwhakkers rijd met noodgang op het midden van de weg net op het moment dat ik de straat in wil draaien met een gangetje van 30km/h, ik wijk uit om een ongeluk te voorkomen met als gevolg dat de achterkant de stoep meepakt. Helaas de aso's in kwestie niet meer kunnen achterhalen...
1x met 120 km/h over een stuk beton gereden ter grootte van een flinke baksteen. Was in een tunnel in Belgie met veel verkeer, net op het moment dat ik van baan wisselde en op allerlaatste moment zag ik hem pas maar kon ik niet meer reageren. Schade afhandeling naar Belgie toe loopt nog steeds.
1x een kuil meegepakt op lage snelheid toen ik op onbekend terrein een oprit uitreed en de bocht net wat te krap nam. Kuil was niet te zien dankzij het hoge gras in de berm.
In alle 3 de situaties had iedereen met dezelfde soort velgen en banden deze krom gereden.
Als ik dan zie dat er hier voor de deur Mercedessen, Audi's en ander spul met grote velgen en dunne banden met bruut geweld de stoep op beuken om te parkeren, dan kan ik niet anders dan concluderen dat die OZ's snel krom raken, of dat half Nederland vrolijk met kromme velgen rondrijd.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk