Je draait het om. Jíj begint te roepen dat het onder geen beding Castrol mag zijn, en een aantal mensen is het met je oneens en vraagt zich af waaróm het dan geen Castrol zou mogen zijn. De expertise van een WTCC team er bij halen is nog minder relevant dan het BMW-verhaal, in zekere zin: een WTCC motor is (zeker qua gebruiksomstandigheden) niet te vergelijken met wat wij op straat rijden.
Overigens: je wéét dus niet eens zeker óf Castrol er wel 'rest' ingooit naast de ACAE A3 toevoeging, je spreekt immers de HOOP uit dat ze dat doen vanwege de prijs.
Je geeft het zelf al aan. Als het budget het toe laat zou er een BMW naast de Alfa 75 staan...
Over verschillen gesproken.
Denk dat menig Alfist het met mij eens is, geen BMW te willen rijden al kon die hem betalen maargoed, ieder zijn ding.
En de motoren die in een Alfa worden gebruikt in de WTCC, zijn die ineens niet meer van Alfa???
Daar gaat toch dezelfde olie in? Dat ze worden getuned okay... Doen andere merken ook. Veranderen de olievoorschriften niet door.
Sorry, maar ik fine tune mijn Alfa liever naar de specs van de WTCC dan naar oud-vrouwtje-weggedrag...
Dan had ik een 1.6 TS geomen en geen GTA.
Maar we dwalen enorm af en vergeten dat deze topic begon, met dat iemand vroeg wat er het beste in kan worden gedaan ter vervanging van de olie.
de hele castrol discussie ontstond daarna en wil ik bij deze afsluiten.
Doe er in wat de fabrikant of distributeur voorschrijft, of wat uzelf het beste lijkt.