Heerlijke dag, en een stuk beter en aantrekkelijker als vorig jaar. Met dit top weer kan het natuurlijk ook niet beter....
Even een kleine impressie.....
Wie reed er overigens met de blauwe 2 liter Bert met dubbel-gele koplampen? Ging erg leuk met zn 3-en voor een rondje (samen met nog een blauwe die ook wel wat pk's aan boord leek te hebben) of 2 tijdens de ochtend klassiek-sessie
Hey Sander,Om 6 uur opgestaan, omdat ik de circuitbandjes nog klaar wilde maken na de winterstop.. Mooi om half 8 vertrokken.... helaas net niet vroeg genoeg, want de laatste 2 km langs het strand, duurden even 40 minuten! f#@k, 'gelukkig' was 80 km eerder, middels een finaal doorgebroken uitlaat, al duidelijk, dat het circuitrijden een No Go was.
Even rondgelopen op het toen al volle padock, veel leuke auto's gezien, modelletje gekocht, wat bekenden gesproken en iets na 12 uur de terugreis begonnen. Al met al tóch de moeite waard!
Kleine dissonant: die achterlijke herrie, echt boven de pijngrens uit enkele tupperware fiats. Ieder zijn meug, maar dit sloeg echt nergens op, dáár zouden ze nou eens een zwarte vlag voor moeten geven!
De muziek bij het podium had ook wel een paar tandjes lager gemogen of ben ik echt een uitzondering, dat ik dat te hard vond??
Idd een stabi en gele koni's rondom. De remmen zijn ook van 2 liter, met grotere bekrachtiger en staalomvlochten remleidingen. Mijn blok deed op de bank bij Speed Centre 120 pk (op de achterwielen) en koppel 206 Nm. Dit was mijn vierde keer op de baan (en dit waren allemaal demo-runs) en het smaakt naar meer. Maar dan wel met bijv. een trackday 75 want ik wil deze niet plat rijden...Dat verklaart een hoop, ik moest poken als een malle (met een pktje of 140 en vergelijkbare motorspecs) om er op het rechte stuk voorbij te komen , daar helpt jouw korte bak natuurlijk een mooi stukje mee. In de bochten merkte ik idd wel een verschil met mijn verse bandjes en Bilstein/Eibach voor en Koni/Eibach achter, maar ik was wat voorzichtig met inhalen in de bochten gezien de lijnen van sommige deelnemers.
Ik zit nog wat te stuiteren achter de PC, wat een lol gister! (en eigenlijk leuker dan de 2 uur CPZ met de M3 die ik begin juni reed).
Rijd je met een standaard onderstel? Het verschil in hoogte met de andere blauwe viel me nogal op, hoewel het overhellen weer erg meevalt (dikke stabi)?
Wat laat, maar heb je gespot!Ik dacht al wat gaat die vroeg naar huis? Jammer jongen dat je het niet even kon fiksen op het circuit met wat spuug en plakband.
Wel grappig dat we elkaar meteen herkende op de Zandvoortse laan...
Die was ik nog vergeten te melden haha.De witte ondergrond deed iets pijn aan mij ogen.
Zo is het maar net!Kosten:
Alles gratis, wat wil je nog meer??????
Conclusie:
Al met al een zeer geslaagd evenement met heel veel publiek op de banken. Ook dat vond ik geweldig om te zien.
Rij je op de baan heb je eindelijk veel toeschouwers.
Dacht die motorrijder die op zo'n spoor op z'n bek ging vast anders overHoogtepunt was toch wel de Iveco van Gerard de Rooy die prachtig dwars trok in iedere bocht.