Gebruikersavatar
Bram
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: do feb 17, 2011 21:28
Locatie: Wergea, FR

RE: GIULIETTA; KLAAR II

do jul 07, 2011 16:59

Wat een super vet project zeg! :thumbs:

Net even het topic doorgelezen, echt, héérlijk netjes gedaan! =D>

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA; KLAAR II

ma sep 05, 2011 08:09

Gisteren is de wagen na 12 jaar weer herenigd met het circuit van Assen:

Afbeelding

Sport 1 en 2 gereden; de 1e sessie was erg onwennig maar de 2e ging al een stuk beter. De motor heeft bovenin veel pit en verder heeft alles zich goed gehouden. De achterkant vond ik wel een beetje nerveus maar ik denk dat het door de straatbanden en/of bandenspanning komt.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: GIULIETTA; KLAAR II

ma sep 05, 2011 15:27

Ah de juul op t race asfalt, at last!! 8)

En, 7 kleuren kaka toen je de pitstraat uitreed zeker? :wink:

Mooi dat je m gewoon gebruikt waar ie uiteindelijk voor is opgebouwd Joor, hulde! :thumbs:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: GIULIETTA; KLAAR II

ma sep 05, 2011 16:56

Mooi foto ook! 8)

De rest weet je ;) Leuk je gesproken te hebben en leuk om te lezen, dat je ervan hebt kunnen genieten! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA; KLAAR II

ma sep 05, 2011 19:07

Nog wat meer pics:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor de lol; zoek de verschillen:
Giulietta dd.:1999
Afbeelding

En anno nu:
Afbeelding
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA; KLAAR II

ma sep 05, 2011 19:10

@ fRank; geen Kaque maar ik was wel zenuwachtig, nerveus en vond 't best spannend laat maar zeggen.
Dat uitte zich vooral in de eerste sessie ook in slechte lijnen rijden en veel te vroeg van het gas en niet hard durven te remmen.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: GIULIETTA; KLAAR II

ma sep 05, 2011 19:15

Gisteren eens rustig omheen gelopen en inderdaad een prachtige jet. :D

Grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1802
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: GIULIETTA; KLAAR II

ma sep 05, 2011 22:43

de verschillen :wink:
outfit v/d bestuurder natuurlijk.

vergeleken met jou gave Giulietta, is de Alfetta net een waggelende eend qua body-roll :lol:

mooi dat je lekker hebt gereden en het vertrouwen weer terug krijgt in je geliefde Alfa.

tja, en over de Giulietta is alles al meerdere malen gezegd, gewoon een topper :thumbs:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: GIULIETTA; KLAAR II

ma sep 05, 2011 22:50

@ fRank; geen Kaque maar ik was wel zenuwachtig, nerveus en vond 't best spannend laat maar zeggen.
Dat uitte zich vooral in de eerste sessie ook in slechte lijnen rijden en veel te vroeg van het gas en niet hard durven te remmen.
Begrijpelijk, zou ik ook zijn als ik een auto moest rijden als ie zelfs maar met een kwart van de toewijding (en knaken) opgebouwd was... :wink:

Grtz,fRank
ps gave foto's, die race overall staat jou wel... 8)

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA; KLAAR II

di sep 06, 2011 12:17

scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

hellraver
Newbie
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: wo mar 12, 2008 22:57
Locatie: Hoogeveen

RE: GIULIETTA; KLAAR II

di sep 06, 2011 16:47

Ah deze was dat dus :D Lekker de sport 2 sessie met 4 man op de baan, lekker rustig. Verbaasde mij ook hoeveel kracht het torretje had, liep niet op je in mooi hoor! ;) ( zwarte 155)
155 2.0 16V semi racer

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA; KLAAR II

do sep 08, 2011 22:12

Balen! Spaghetti spruitstuk op buis van cilinder 1 zo goed als rondom afgescheurd :x
Zomaar op de buis onderaan de bocht en niet direct naast een las en met rare hoeken in de scheur.
En 't t-stuk van de sidepipes ook gescheurd langs een las (2e keer al).
Gaat niet goed met mijn creatie.....Denk dat het geheel toch onder te veel spanning hangt.
Dat t-stuk zie ik niet eens zo'n groot probleem in; opnieuw lassen en een extra steun op die plek maken
om de ophanging van de uitlaat extra mee te ondersteunen.

Maar wat is wijsheid voor het Ansa spaghetti spruitstuk!? De scheur lassen of het geheel vervangen....?
Ben bang dat lassen maar tijdelijk zullen houden.
Wie heeft tips om zsm n nieuw spaghetti spruitstuk te vinden?
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: GIULIETTA; KLAAR II

do sep 08, 2011 22:29

Balen! Spaghetti spruitstuk op buis van cilinder 1 zo goed als rondom afgescheurd :x
Zomaar op de buis onderaan de bocht en niet direct naast een las en met rare hoeken in de scheur.
En 't t-stuk van de sidepipes ook gescheurd langs een las (2e keer al).
Gaat niet goed met mijn creatie.....Denk dat het geheel toch onder te veel spanning hangt.
Dat t-stuk zie ik niet eens zo'n groot probleem in; opnieuw lassen en een extra steun op die plek maken
om de ophanging van de uitlaat extra mee te ondersteunen.

Maar wat is wijsheid voor het Ansa spaghetti spruitstuk!? De scheur lassen of het geheel vervangen....?
Ben bang dat lassen maar tijdelijk zullen houden.
Wie heeft tips om zsm n nieuw spaghetti spruitstuk te vinden?
Pica's?
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA; KLAAR II

do sep 08, 2011 23:00

Niet gemaakt.
Maar 'k ga morgen t spul demonteren en sowieso maar een poging wagen met lassen.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: GIULIETTA; KLAAR II

do sep 08, 2011 23:12

Joris, ik had ook geregeld, dat ik de pijp van de Alfetta moest lassen of vervangen... de oorzaak is idd spanning + trilling!

Als je niet iedere maand aan je uitlaat wilt lassen, moet je hier even goed induiken en zorgen, dat de pasvorm beter is!
Als een pijp of demper de neiging heeft te kantelen o.i.d. kan je beter een extra ophangpunt maken op de juiste plaats.

Om trillingen te dempen, zou ik zeker een flexstuk overwegen! Wat is de diameter?
Ik kan eventueel een 51mm diameter flexstuk naar je opsturen, zodat je snel verder kunt! (dan bestel ik later wel weer een nieuwe)

(pas de uitlaat van de rode Fetta verbeterd, wegens zelfde soort perikelen ;)=> http://www.alfetta-transaxle.nl/forum/v ... 7&start=80 )

edit: ik heb even naar de foto's van de uitlaat gekeken. ( http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... &start=225 )
Ik zou allereerst een flexstuk plaatsen net voor de eerste ophanging, voor de eerste demper dus. En eigenlijk zou ik ook voor de einddempers een flexstuk willen, denk ik.... of anders aan 1 kant. (maar dan is het niet mooi symmetrisch meer)

(ik probeer me zo voor te stellen, hoe e.e.a. kan gaan torderen/ wringen/ in fase gebracht zou kunnen worden)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Projecten”