wo jul 13, 2011 23:15
Er komt veel bij kijken, je moet/kunt uitrekenen wat je verliezen zijn(bochten, snaren, compressor zelf), efficiëntie, wat de verhouding is tussen krukas poelie en compressor poelie.
Ik heb een jaar of zes geleden een Eaton m62 gekocht om op mijn 16v te bouwen en een boek van Corky Bell als ik het me goed herinner voor alle theorie. Compressor zit nog steeds in de doos maar het boek is flink bestudeerd
Heel erg leuk maar ook veel werk dus. Er is een oost Europeaan die dit op zijn 33 heeft gezet, is zal eens kijken of ik dat draadje er op dat forum kan terugvinden. Dat is een mooi startpunt. Ik zal de ISBN van het boek opsnorren. Het boek wil ik niet los kwijt
in NL is er ook een compressor 16V boxer (maar continu problemen, niks blijft heel)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S