Is het waar dat er originele alfa modules bestaan om het klepperen van de luchtmassameter tegen te gaan? ik heb dit namelijk van iemand gehoord, enkel bakkie plaatsen tussen de meter en de ECU.
Ik weet wel dat er in de tijd op bepaalde 33's soort van verleng stekkertjes zijn gemonteerd naar de luchtmeter toe (Deze verzorgde geloof ik een bepaalde weerstand, verbeter mij maar als ik het mis heb) Ik weet niet ofdat deze ook het klepperen van de luchtmeter tegen gingen.
De luchtmassameter van een 33 is nogal nerveus, gaat veel open en dicht, klepperen. ik heb gehoord dat er een kleine module bestaat die de sterk wisselende signalen naar de luchtmeter 'relativeert' resulterend in minder onnodig open/dicht gaan van de meter.
Is dat om het 'bokken' van de auto bij de overgang van gas geven/ gas los bij lagen toeren in lage versnellingen te voorkomen????
daar hebben de L-Jettronic's nogal last van. bijv. de 33 1.7 ie tot '92 en nog meer de 75 3.0V6 america's. Je kunt er aan wennen en een gevoelig rechtervoetje trainen............maar echt ideaal is het niet.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!
Ik heb wel eens gehoord dat die stekkerblokjes -of hoe je het ook wilt noemen- bestaan voor een Boxer 16V. Maar weet iemand of die ook bestaan voor een 3.0V6 L-Jettronic?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!