Bert,Interessant om te volgen dit! Zelf heb ik onlangs ook zo´n blok aangeschaft voor in de Montecarlo maar dat zal voorlopig standaard blijven om het betaalbaar te houden.
Als je toch custom zuigers aanschaft zou ik zelf het 3 ton blok lekker laten opboren naar de juiste maat dan is het ook als nieuw en het metaal is zijn spanning kwijt. Het bekende verhaal van de 4 cilinder formule 1 BMW turbo motor, die gingen steeds kapot tot ze zo oud mogelijke 02 blokken uit begin jaren 70 gingen gebruiken als basis... Want waarschijnlijk moet je dus het nieuwe blok ook laten opboren. Maar alles gloednieuw is waar jij voor gaat en daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk.
Heel terechte vraag, heb daar zelf ook wel degelijk bij stil gestaan. Het verhaal van de BMW F1 blokken ben ik mee bekend :thumps:
Dat drie ton blok heeft zoals het er nu naar uit gaat zien toch wel serieuze schade opgelopen. Als alternatief zou ik mijn reserve blok kunnen gebruiken, die is ook al uitgewerkt.
Ik heb er eigenlijk bewist voor gekozen om met uitsluitend nieuwe materialen te gaan werken. Het gaat een kwestie van rustig opbouwen worden en daarna langzaamaan verder uit te bouwen tot het einddoel.
Tegen die tijd staan er als het goed is ook al wat meer kilometers op. Voor beide opties is wat te zeggen. Zal rustig/goed inrijden worden en goed warm rijden in het begin
Groetjes,
Marc